"ההרגשה מצויינת, מאוד מאוד טובה", אומר היום לחדשות 2 באינטרנט אילן גילאון, המנצח הגדול של הבחירות המקדימות במרצ, "אני מפוצץ בטלפונים, אבל בכיף – זה יותר טוב משיחות טלפון של ניחומים".

גילאון נשמע מרוצה מאוד מהרכב הרשימה לכנסת, כפי שנקבעה בפריימריז. "אני כמועמד מוכן להיות הסגן של כל מי שנבחר לעשיריה הראשונה - זה מה שיפה במרצ", הוא אומר.

"מרצ הופכת למפלגה יותר חברתית, ואני מייצג את העניין הזה. מרצ צריכה להיות מפלגה סוציאליסטית גדולה", מוסיף גילאון. "אין שמאל לא סוציאליסטי, אין שמאל שהוא לא שוחר שלום, אין שמאל שלא מצביע על פתרון מדיני קונקרטי, ואנחנו צריכים לדעת לחבר את כל הנושאים האלה".

גילאון ניצח את גלאון

"ללא תקלות", אך באיחור אופנתי של כמה שעות, לקראת השעה שלוש בבוקר, הוכרזה הרשימה החדשה לכנסת של מרצ ופורסמו שמות המתמודדים כפי שדורגו על ידי חברי וועידת מרצ.

ההפתעה הגדולה היא כאמור היבחרו של אילן גילאון למקום השני. מייד אחריו נמצאת מי שסומנה כתקווה החדשה להנהגת מרצ, זהבה גלאון, שלמרות הקרב הצמוד בינה לבין גילאון, בהחלט יכולה להרגיש מקופחת. גילאון היה בעבר חבר בכנסת ה-15 והיה מוביל של המאבק הנגישות למען נכים.

מיד אחריהם ברשימה, עוד פנים חדשות ישנות של מוסי רז, שגם הוא כמו גילאון, היה חבר בכנסת ה-15 ובנוסף היה בכיר ב"שלום עכשיו". מאוכזב נוסף הוא אבשלום (אבו) וילן שהגיע רק למקום החמישי, צביה גרינפלד שמתוקף שיריון אישה הגיעה למקום השישי, עיסאווי פריג' המשורין במקום למגזר הערבי נמצא במקום השביעי ומיד אחריו מיכל רוזין. עוד ברשימה אורי זכי, גבי לסקי ורועי פלד.

ראוי לציין את אחוזי ההצבעה הגבוהים במפלגה, שאמנם מונה 997 חברים, אך עדיין זכתה לשיעור הצבעה של 87%. יו"ר מרצ חיים אורון (ג'ומס) ציין בסיפוק כי מרצ מציגה היום נבחרת צעירה אנרגטית ואיכותית. "אני בטוח שנתחיל מהלך שהוא תחילתו של דרך חדשה וביחד ננצח בבחירות הבאות".