רגע לפני סגירת הקלפיות בשתי המפלגות הגדולות התחושות שונות לחלוטין. בליכוד מדברים על לחץ, בקדימה - כמעט אופוריה.

אחוזי ההצבעה הגבוהים, חוששים בליכוד יכולים לשרת את ציפי לבני. במפלגה חושבים שלא מספיק מצביעי ליכוד הגיעו לקלפיות, וזה מאוד מטריד את אנשי הליכוד הערב. בשעות הבוקר אחוזי ההצבעה היו גבוהים במרכז ונמוכים בפרפריה, דבר שהגביר את חששם שהדבר מסייע דווקא לקדימה ולבני. בהמשך היום הנתונים התאזנו. דבר אחד בטוח: קיים בלבול וחוסר ודאות רב לקראת תוצאות יום הבוחר.

פעילים במפלגה ובמטות חוששים שהמהפך של הרגע האחרון של בחירות 96 בו נתניהו ניצח לבסוף את שמעון פרס יחזור על עצמו, רק בשינוי קטן אחד: נתניהו יהיה הפעם בצד המפסיד לאחר שלכל אורך הקמפיין הוא ניצב ביתרון משמעותי בקרב על ראשות הממשלה. בנימין נתניהו עצמו מסתובב ברחבי הארץ לאורך כל הישום ונפגש עם מצביעים פוטנציאליים שיצאו לקלפי.

"העם רוצה שינוי", מתעקש נתניהו בראיון לחדשות 2. "אתם תראו הצבעה מסיבית שתדחה את הדרך של הקדימה". ומה הוא אומר למאזינים בבית? "אני אומר להם צאו החוצה. אם אתם שומעים אותנו סימן שאתם בבית. לכו לקלפי".

נתניהו כועס על הגולשים

גם הגולשים באינטרנט לא מצליחים להימנע מלפגוש את פרצופו הזועף של נתניהו. יו"ר הליכוד לא בוחל במילים לתאר את כעסו על כך שחלק מתומכיו נמצאים מול המחשב ולא מול הפרגוד. "קומו מהמחשב וצאו להצביע", זוהי הדרישה של נתניהו כפי שהיא מפורסמת בסרטון שהתפרסם הערב בדף הבית שלו באתר יוטיוב. "זו ההזדמנות האחרונה לקבוע מי תהיה ההנהגה", אומר בסרטון נתניהו. "זו משימה חשובה מספיק כדי לעזוב את המחשב. צאו להצביע".

מחנה לבני, לעומת זאת מרגיש כי הוא במומנטום חיובי וכבר נמצא עם חצי רגל בראשות הממשלה. יש פעילים שנכנסו לתחושה של אופוריה שהבלתי ייאמן הולך לקרות. "גם אני הבוקר יצאתי בגשם וביקרתי בכמה קלפיות", סיפרה הערב לבני ממטה מפלגת קדימה בפתח תקווה. "אני מדברת מאז עם ראשי ערים, ראשי מטות ופעילים והתחושה היא תחושה מאוד טובה - גם בנראות בשטח וגם בהתלהבות. יותר מאירוע פוליטי אני מרגישה שיש פה תנועה חברתית של אנשים שרוצים לעשות שינוי".

"הניצחון במרחק נגיעה. כל מי שלא יצא מהבית שיעזוב את הבית עכשיו וילך להצביע", אומרת לבני לחדשות 2 ודאגה גם הפעם להדגיש את כוונתה ללכת לממשלת אחדות. "אני רוצה לראות את שניהם (ברק ונתניהו) לצידי בממשלה שאני עומדת בראשותה".

אזרחים רבים קיבלו היום לטלפון הנייד שלהם את ההודעה הבא: "היום כל אחד מצביע כדי לנצח ולהחזיר את התקווה שאפשר אחרת". מי שחתום על ההודעה היא לא אחרת מאשר ציפי לבני. נקווה שמועמדת קדימה לא התעייפה משליחת כל כך הרבה הודעות טקסט.

ומה עם אהוד ברק? הוא עדיין רואה את עצמו כראש ממשלה פוטנציאלי. "בממשלה בראשותי יעמוד מבוגר אחראי", אומר ברק לחדשות 2, ומייעד תפקיד גם לנתניהו ולבני. "האחרים יכולים להיות שרים טובים למרות ששניהם יצטופפו לאותה פינה".