קול אחד יכול לשאול (יח``צ: חדשות)
הקרב התחיל. לבני, נתניהו וברק (חדשות 2) | יח``צ: חדשות

הבחירות לכנסת יתקיימו רק בעוד שלושה חודשים, אבל בכנסת המלחמה הבין-גושית כבר בעיצומה. שלושת המועמדים המובילים לראשות הממשלה - לבני, נתניהו וברק – נשאו היום דברים בישיבות הסיעות בהם תקפו את יריביהם הפוליטיים.

עיקרי הדברים שנאמרו היום בכנסת עוסקים, מטבע הדברים, במצטרפים החדשים לסיעות השונות, ובראשן הליכוד, שגייס לשורותיו בימים האחרונים "תותחים" כבדים כמו בני בגין, אפי איתם ומירי רגב.

יו"ר קדימה, ציפי לבני, התייחסה ל"מסע הרכש" של נתניהו בישיבת הסיעה, ואמרה: "לאור החברים החדשים שהצטרפו לליכוד, אין ספק שהבחירה שנעשית היום היא בין קיפאון מוחלט של כל תהליך מדיני והידרדרות אחר כך, לבין הדרך של קידום תהליכים, תוך שמירה על כל האינטרסים הביטחוניים והאסטרטגיים של ישראל באופן אחראי. בין אם מדובר בקריצת עין או באידיאולוגיה של הליכוד - על הרקע הזה הבחירה הופכת להיות מאוד חדה", הוסיפה לבני בהתייחס לחזרתו המתוקשרת של בני בגין לליכוד.

בנימין נתניהו לא נשאר חייב כמובן. בישיבת הסיעה אמר יו"ר הליכוד כי "העם חוזר לעמדות של הליכוד ולדרך הליכוד. הצטרפו אלינו כוחות חשובים, ואני מבטיח לכם שיהיו עוד", כך לדברי נתניהו.

יו"ר העבודה, אהוד ברק, התייחס אף הוא להצטרפותו של בגין לליכוד, ואמר כי "בגין הוא איש טוב, אך זה מדגיש את הקו המדיני של הליכוד ואת הקיפאון המדיני".

מוקדם יותר היום הודיע נחמן שי, מי שהיה דובר צה"ל בזמן מלחמת המפרץ וכונה "המרגיע הלאומי", על הצטרפותו למפלגת קדימה. ההודעה על הצטרפותו נמסרה בישיבת סיעת קדימה על ידי יו"ר המפלגה, ציפי לבני. "עבדתי במשך שנים בעשייה הציבורית, וכעת אני עובר לשלב הבא", אמר שי. בנוסף לשי, קדימה צירפה לשורותיה את מי שהיה ראש עיריית רעננה ויו"ר הסוכנות היהודית, זאב בילסקי.