במטה הליכוד בגני התערוכה לא ידעו אמש איך לקבל את תוצאות המדגמים, ואחריהן את תוצאות האמת. אחרי שבועות וחודשים של סקרים מחמיאים, הגיעה המציאות הלא כל כך אופטימית וטפחה על פניהם. 27 מנדטים לליכוד בלבד לעומת 28 מנדטים לקדימה.

פעילים רבים שמרו אמונים, כמו גם את האופטימיות, גם לאחר היוודע התוצאות, אך היו גם כאלה שריח ההפסד המסתמן הוציא מהם כבר ביקורות ראשונות. לפעיל הליכוד מיכאל טופשוילי ברורה הסיבה לתוצאות המאכזבות. "אנחנו הפעילים האמיתיים", אמר. :הם רצו להנחית עלינו את כל הכוכבים החדשים, במקום אלה שצמחו מבפנים. אני יכול לומר היום שלא הבאתי אפילו מצביע אחד בבחירות האלה לליכוד".

דוכן הנקניקיות בגני התערוכה לא זכה למכור הפעם אפילו נקניקיה אחת ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שלא כמו בעבר. אך לשאר הפעילים, למרות המועקה, התיאבון לא נפגם. "אני בטוחה שהמדגם טועה ואין שום סיבה להתאכזב", אומרת חלי בתור לדוכן. "אני כבר הזמנתי שלוש נקניקיות".

הלילה הסתיים לפעילי הליכוד קצת מוקדם מהצפוי. הם צפו ביו"ר התנועה מכריז על נצחונו, אפילו נצפו כמה ריקודים סוערים, אבל במטה הליכוד קיוו לשחזר מקרה מהעבר שהתרחש רק 13 שנים קודם לכן.