ציפי לבני ביום הפריימריז בקדימה (צילום: גלעד שלמור-חדשות 2)
לבני מצביעה, הבוקר | צילום: גלעד שלמור-חדשות 2

סיום יום העבודה כנראה עשה את שלו, ואחוזי ההצבעה בפריימריז בקדימה התאוששו בשעות האחרונות. עד סביבות השעה 16:00 נרשמו כמעט 15% הצבעה, אולם אחרי השעה 18:00 כבר נרשמו כ-25%. במפלגה מקווים לאחוזים גבוהים יותר בשעות הקרובות.

ח"כ ויו"ר סיעת קדימה בכנסת יואל חסון אופטימי. "גם בליכוד בשעה זו אחוזי ההצבעה היו דומים", אמר חסון לחדשות 2 באינטרנט. הוא גם ציין כי אם בסופו של יום, אחוזי ההצבעה יהיו בין 35%-50% הוא יהיה מרוצה. "מי ששיש לו את הזכות להצביע היום ולא מממש אותה היום - הוא פשוט פרייאר", הוסיף חסון.

בהתייחסות למיקומו שלו ברשימה, ציין ח"כ חסון כי הוא סמוך ובטוח שמקומו ברשימה העתידית יהיה גבוה. לדבריו, הוא פגש בסיוריו במהלך היום פעילים רבים בקדימה שתומכים בו רבות.

גורמים בקדימה מעריכים כי אחוז ההצבעה יגדל ככל שיינקפו השעות וכאשר המתפקדים ישובו לביתם לאחר יום העבודה. עוד מציינים בסיפוק בקדימה את תקינות ויעילות מערכת ההצבעה הממוחשבת.

הצבעות ללא תקלות

הקלפיות בקדימה נפתחו הבוקר בשעה 10:00 והן עתידות להיסגר בחצות. עד כה עברו הבחירות ללא תקלות מיוחדות ובקדימה מתגאים בזמן הצבעה מהיר למדי: 2.45 דקות בממוצע למצביע.

כ-80 אלף בעלי זכות הצבעה במפלגה הוזמנו אל הקלפיות הממוחשבות כדי לסמן בין 18 ל-22 מועמדים שמתאימים, לדעתם, לייצג את המפלגה מתוך 75 המועמדים. לרשותם עומדים כ-600 מסכי מגע ב-95 אתרי הצבעה ברחבי הארץ.

יו"ר קדימה ציפי לבני הצביעה הבוקר כשברוח "האח הגדול" קיוותה למיליוני מצביעים ואמרה: "שמעתי שהיו שני מיליון מצביעים (בתוכנית) - אני מקווה שעם ישראל ומצביעי קדימה יהיו מעורבים בבחירות לפחות כמו שהם היו מעורבים באח הגדול", אמרה.