העיתונאי ואיש התקשורת אורי אורבך הודיע היום רשמית על עזיבתו את התקשורת – ועל הצטרפותו לרשימת "הבית היהודי" לקראת הבחירות הקרובות. את הידיעה הראשונה על כוונתו של אורבך ללכת לפוליטיקה פרסם אמש כתב חדשות 2 עמית סגל.

אורבך, לשעבר איש גלי צה"ל, ידיעות אחרונות וערוץ 2, ידורג כנראה במקום החמישי של הרשימה לכנסת. המועצה הציבורית של הבית היהודי תבחר היום 35 מועמדים מתוך רשימת 100 המועמדים שהועלתה לאתר המפלגה באינטרנט, ובמהלך סוף השבוע תיבחר העשירייה הראשונה של המועמדים לכנסת.

"התלבטתי קשות, אם כי לא הרבה זמן – זה היה מהיר, והחלטתי שצריך לנסות גם את התחום הזה, כדי להועיל לציבור הדתי והמסורתי בישראל ככל יכולתי הדלה", אמר אורבך לחדשות 2 באינטרנט.

"אני מוכן לסכן דברים חשובים בשביל מטרה כה חשובה"

"ברור לי שאני לוקח פה סיכון, אבל החיים הם מעגליים – יש בהם תנועת מטוטלת, ואני מוכן לנסות ולסכן דברים חשובים בשביל מטרה כה חשובה בעיני ובשביל אתגר כל כך מעניין, ולמען הציבור הדתי והמסורתי בישראל", הוסיף אורבך.

"אני חושב שאפשר להועיל הרבה ליחסים בין דתיים וחילונים והיחסים שבין דתיים ומסורתיים, אם בחקיקה ואם במעשים אחרים, בצורה שהיא יותר מודרנית ומתאימה לחברה הישראלית", אמר הפוליטיקאי הטרי, "צריך לא להתבסס בשנאות שלנו – וגם לעזור לארץ ישראל האהובה שלנו".

פרופ' דניאל הרשקוביץ, יו"ר הבית היהודי, מסר לחדשות 2 באינטרנט כי "אנחנו שמחים על כל אדם שרואה בבית היהודי את מקומו. אורי אורבך הוא מבוגרי הציונות הדתית , בעל המון כישרונות ואני בטוח כי הוא יוכל לתרום בהרבה תחומים. אנחנו נשב ביחד ונראה כיצד הוא יוכל להשתלב ולהביא מנסיונו התקשורתי גם לתחום הפוליטי. אני חושב שתהיה לנו רשימה שהציבור יידע להעריך את איכותה".

הראיון המלא עם אורבך – היום בתוכניתנו "שש" עם עודד בן עמי.