מופז
שאול מופז (צילום: רויטרס)

האם יערכו פריימריז חוזרים במפלגת קדימה? היום התקיים בבית הדין של קדימה דיון בערעור על תוצאות הפריימריז בקדימה שהגיש ח"כ זאב אלקין. בדיון ציינו עורכי דינו של שר התחבורה שאול מופז, עורכי הדין יהודה ויינשטיין ויעקב לרר, כי אם יחליט לקיים בחירות חדשות, מופז יתמודד פעם נוספת לראשות קדימה. כמו כן ציינו השניים, כי מופז יקבל כל החלטה של בית הדין.

בערעור שהגיש ח"כ אלקין נטען כי בהליך הבחירות בקדימה נפלו מספר פגמים. לפי הטענה, יו"ר ועדת הבחירות השופט דן ארבל פעל בחוסר סמכות בשעה שהורה להאריך את סגירת הקלפיות בחצי שעה, מאחר והסמכות לא מוענקת לו בחוק ולא בתקנון הבחירות.

"בשעה שחרג מסמכותו עשה זאת בעקבות בקשתה של לבני בניגוד לעמדתו הברורה של השר מופז. במהלך הבחירות ההערכות היו לטובתה של לבני. אמרו שאחוז גבוה בחרו בה ואחוז נמוך במופז ולכן ארבל נענה להארכת זמן סגירת הקלפיות, שוב בניגוד לסמכותו החוקית", ציינו עורכי דינו של מופז. עוד נטען כי היו אי סדרים ביותר מארבעים קלפיות.

בסופו של הדיון הורה אב בית הדין למערערים להגיש סיכומים תוך יומיים, עד ליום כיפור, ואז יצטרכו המשיבים מטעמה של לבני, להגיב לדברים תוך 7 ימי עבודה.

הרבה פגמים נתגלו בבחירות הללו שיש בכל אחד מהם לחוד ובכולם ביחד כדי לבטל את הבחירות", אמרו נציגיו של השר מופז. "אלא שמופז לא רצה לערער מנסיבות ממלכתיות ומערכתיות וגם סיבות אלו ראויות לכבוד. אני באופן אישי מצטער על ההחלטה הזו, אנו נכבד כול החלטה ואנו מייחלים להחלטה נכונה וצודקת. אם בית הדין יגיע להחלטה כי הבחירות בטלות ושאינן משקפות את רצון הבוחר, מופז יהיה מועמד לפריימריז ואני מאוד מקווה שיצליח".