אחרי שהכריז כי הוא חוזר לליכוד, כינס הערב בני בגין מסיבת עיתונאים במצודת זאב בתל אביב, כדי להסביר מדוע שב למפלגה אותה עזב בזעם. את החלטתו הסביר בגין בכך שהזמן עבר ואמר כי "ביבי התבגר ב-10 שנים ואני הזדקנתי ב-10 שנים - אנחנו אנשים מבוגרים".

בגין הדגיש כי דרכו הפוליטית לא השתנתה. "עמדותיי לא השתנו אבל המציאות נראית היום אחרת", אמר. אך עם זאת, אמר כי מי שחושב שבעתיד אין סיכוי להסכם שלום עם הפלסטינים, הוא אדם המחזיק בעמדות קיצוניות.

בנו של ראש הממשלה לשעבר הביע תקווה כי להצטרפותו לליכוד תיהיה השפעה גם על אדם נוסף - דן מרידור. "אני מקווה שחברי דן מרידור יצטרף ויוכל לתרום לשולחן הממשלה", אמר בגין. "אני חושב שזה חשוב לא רק לליכוד".

לאחר שפרש מהחיים הפוליטיים לפני כתשע שנים, הודיע לפני יומיים בגין כי הוא חוזר לפוליטיקה. בגין אמר כי יתמודד על מקום ברשימת המפלגה בכנסת. גורמים בליכוד ציינו שבימים האחרונים התנהלו מגעים עם בני בגין על חזרתו לליכוד. מי שתיווך במגעים היה ח"כ ראובן (רובי) ריבלין.

בגין בן ה-65 החל את דרכו הפוליטית בשנת 1988 כאשר הוצב באחד המקומות הראשונים ברשימת הליכוד לכנסת וכיהן כחבר כנסת וכחבר בוועדת חוץ וביטחון. הוא נבחר לכנסת פעם נוספת בשנת 1992 ולאחר בחירות 1996 מונה לשר המדע. בבחירות לכנסת ה-15 התמודדה חרות בראשותו של בגין ברשימה משותפת בשם האיחוד הלאומי עם תקומה ומולדת. בגין החליט לרוץ לראשות הממשלה למרות התנגדות, אולם בעקבות מספר המנדטים המצומצם שקיבלה תנועתו בבחירות פרש בגין מהחיים הפוליטיים עוד לפני הבחירות.