חבר מפלגת של ישי, ברוך מרזל (צילום: חדשות2)
מרזל. הצליח כנראה להשפיע על 8 תושבי אום אל-פחם | צילום: חדשות2

ברוך מרזל לא זכה אמנם להיכנס לעיר אום אל-פחם אתמול, אבל בכל זאת הצליח לרשום "הישג": אנשי הקלפי בעיר נדהמו למצוא שמונה מעטפות ובתוכן פתקי הצבעה של לא אחרת מאשר מפלגת "האיחוד הלאומי", בה חבר מרזל.

לא ברור עדיין האם מדובר בבדיחה, אבל דבר אחד כבר ברור - בעיר הערבית שעלתה בשבועות האחרונים לכותרות, נרשמו שמונה קולות למפלגה ימנית קיצונית.

באום אל פחם לא מייחסים חשיבות רבה לשמונת הקולות שנספרו בקלפי. "העיקר שחסמנו את כניסתו של איש הימין הקיצוני לעירנו", אמר הבוקר אחד מתושבי העיר.

900 שוטרים מנעו את כניסתו של מרזל לעיר

מפלגת "האיחוד הלאומי" הודיעה בשבוע שעבר כי מרזל יהיה יו"ר ועדת הקלפי מטעמה בעיר הערבית. ההחלטה הפרובוקטיבית גררה תגובות נזעמות מצד תושבי אום אל-פחם, מה שגרם לחשש ממהומות בעיר.

למרות זאת, נמנעה ועדת הבחירות מלקבוע כי מרזל אינו מורשה לשמש בתפקיד, וקבעה כי המפלגות עצמן הן אלה שמחליטות על בעלי התפקידים ביום הבחירות. ביום שישי האחרון, המליץ היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לבטל את מינויו של מרזל מחשש "לפגיעה בסדר הציבורי". אך ועדת הבחירות המרכזית דחתה גם קריאה זו.

אתמול הודיע מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון קורן כי הוא אוסר על מרזל להיכנס לאום אל-פחם. 900 שוטרים הוקצו לצורך אבטחת הכניסה לעיר. למרות האיסור המפורש הגיע מרזל לעיר, ובמקום התפתחה מהומה שגלשה לתגרת ידיים.

המנצחת הגדולה בבחירות בעיר, הייתה מפלגת חד"ש, שקיבלה 54% מן הקולות. מפלגת בל"ד קיבלה 22% ורע"מ-תע"ל הסתפקה ב-19%.