הדיווחים על עסקה שהתגבשה מאחורי הקלעים בין ש"ס לליכוד לקראת הבחירות אומתו הבוקר, עם הצגת קמפיין הבחירות של ש"ס. יו"ר המפלגה השר אלי ישי הודיע היום פומבית כי יתמוך בהקמת ממשלה בראשותו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו.

"אנו תומכים בהקמת ממשלה בראשות בנימין נתניהו, ורוצים שתהיו זו ממשלה רחבה", אמר ישי במסיבת עיתונאים שכינס בתל אביב. "אהוד ברק צריך להיות בה שר ביטחון". בין ישי לנתניהו היו לא מעט משקעים בעבר, אך היום נראה כי הכל מאחוריהם. "נתניהו השתנה, והיום הוא הרבה יותר חברתי", הסביר ישי את עמדתו.

יו"ר ש"ס התחמק הבוקר מלהציב דרישה ברורה לתיק החינוך, חרף האשמותיה של יו"ר קדימה ציפי לבני כי הוא זה שטרפד למעשה את המשא ומתן הקואליציוני באוקטובר בשנה שעברה. נראה כי בשלב זה מעדיף ישי לשמור על פרופיל נמוך בכל הנוגע לנושא, אם כי היום התברר שקמפיין הבחירות של מפלגתו יהיה אנטי-לבני מובהק.

לבני: "הליכוד וש"ס - זוגיות שנולדה בחטא"

לבני עצמה לא נשארה חייבת. בכנס "שבוע הדמוקרטיה" שנערך במרכז הבינתחומי בהרצליה, אמרה לבני ל-350 הסטודנטים שבאו לצפות בה: "ביבי וש"ס סגרו עוד לפני הבחירות. לש"ס ולכל המפלגות האחרות ברור שאותי אי אפשר לסחוט".

יו"ר קדימה המשיכה ותקפה את "ברית ביבי-ישי": "הליכוד וש"ס זאת חבילה אחת. במקום לייצר כאן מחנה משותף יש כאן חבילה שמושכת לקצוות. זאת זוגיות חדשה שנולדה בחטא והיום היא יוצאת לאור".

לבני הוסיפה כי עם היבחרה, היא תהיה מעוניינת להקים ממשלת אחדות. "קדימה היא היחידה שיכולה לעשות זאת, כשהליכוד והעבודה לצידה", אמרה שרת החוץ.

הליכוד: תגובת קדימה מגוחכת וצבועה

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער, אמר בתגובה לתגובת קדימה כי "מגוחך וצבוע שקדימה, שישבה ועודה יושבת במשך כל הקדנציה באותה קואליציה עם ש"ס, בה היא יושבת עד עצם היום הזה, מעזה לתקוף את הליכוד על שותפות עתידית של ש"ס בממשלת האחדות הרחבה שיקימו נתניהו והליכוד לאחר הבחירות".

"במהלך 3 השנים האחרונות עשתה ש"ס בקואליצית קדימה כבתוך שלה, העבירה חוקים והשיגה הישגים מרחיקי לכת. כזכור גם, ובניגוד להצהרותיה לפני בחירתה לראשות קדימה, הייתה מוכנה לתת לש"ס מקופת המדינה סכומים הקרובים למיליארד שקלים כדי שתיכנס לקואליציית קדימה החדשה בראשותה", הוסיף ח"כ סער.

היום: פתיחת שידורי התעמולה

אתמול השיקה מפלגת קדימה את קמפיין הבחירות שלה, כשמרבית העיסוק צפוי להיות ביו"ר הליכוד בנימין נתניהו, וכמעט ולא יעסוק ביו"ר העבודה, אהוד ברק. בקדימה רואים בנתניהו כמתמודד העיקרי במרוץ מול לבני. "ברק אינו רלוונטי לראשות הממשלה", אמר אתמול שר הפנים מאיר שטרית. "המאבק הוא בין ציפי לביבי".

היום, שבועיים בדיוק לפני הבחירות, יחלו שידורי התעמולה בשלושת ערוצי הטלוויזיה - הערוץ הראשון, ערוץ 2 וערוץ 10. השידורים ייערכו בשעות 18:00, 22:00 ו-23:15.