תגידו שלום למפד"ל ולאיחוד הלאומי – קבלו את האיחוד החדש: הימין הישראלי הציג בצהריים מפלגה חדשה שחרתה על דגלה את נושא החינוך כ"ראשון בין שווים". המפלגה החדשה תהיה מורכבת מהמפלגות הישנות - האיחוד הלאומי, המפד"ל מולדת ותקומה.

במסיבת עיתונאים בכנסת שקיימו מייסדי המפלגה – זבולון אורלב, צבי הנדל, יצחק לוי ובני אילון – הם הסבירו את הצורך במפלגה החדשה. "בעת הזאת אנחנו כולנו חווים משבר ערכים", אמר הנדל. "לא רק בפוליטיקה, גם בפוליטיקה אבל כמעט בכל תחום".

הנדל הסביר את הבחירה להתמקד בחינוך. "אנחנו עושים צעדים להרים דגלים הכוללים חינוך, ערכי יהדות וזהות יהודית, אך לא שינו את עמדתנו בעניין יהודה ושומרון", אמר.

מייסדי המפלגה מקווים ליצור מפלגה שתפנה לקהלים רחבים יותר, ולאו דווקא לקהל המסורתי. במפלגה מאמינים כי הם יוכלו לשבת גם בקואליציה שתרכיב, אולי, ציפי לבני יו"ר קדימה.

אך החידוש האמיתי, כך נראה, יהיה בשיטת הבחירות. "זו תהיה שיטה חדשנית שלא הייתה כמוה בארץ", אמר הנדל. "40% אחוז לפחות מחברי המפלגה יהיו חדשים – כאלה שלא היו בכנסת. אנחנו משריינים מקום לפנים חדשות בכנסת". את השיריון תקבע ועדה מסדרת בראשות האלוף במילואים יעקב עמידרור.

חסרונו של ח"כ אפי איתם הורגש היטב במסיבת העיתונים. "היינו שמחים לראות איתנו את ח"כ איתם, אך אנחנו מאחלים לו הצלחה חדשה בדרכו החדשה, כנראה בליכוד", אמר ח"כ לוי.

מה שחסר למפלגה עדיין זה שם – וזה ייבחר בהמשך הדרך, "לפי רחשי הציבור".