לאחר לילה ארוך וספירת קולות מתפקדי המפלגה, מציגה מפלגת העבודה את הנבחרת שלה לבחירות הקרובות. במקום הראשון מוביל השר יצחק (בוז'י) הרצוג, אשר זכה ב-24,788 מקולות המתפקדים, אחריו חבר הכנסת אופיר פינס אשר סיים שני עם 24,336 קולות. במקום השלישי חבר הכנסת אבישי ברוורמן עם 22,801 קולות. במקום הרביעי ח"כ שלי יחימוביץ, במקום החמישי, ח"כ מתן וילנאי, במקום השישי השר בנימין בן אליעזר, במקום השביעי יו"ר המפלגה לשעבר עמיר פרץ, במקום השמיני השרה יולי תמיר. את המקום התשיעי מאייש מתמודד חדש דניאל בן סימון וכך גם במקום העשירי ישנה מתמודדת חדשה, עינת וילף.

אם היוודע התוצאות בירך יו"ר המפלגה אהוד ברק את המתמודדים שנבחרו ובעיקר את השניים החדשים בן סימון ווילף ואיחל להם עשייה פוריה בכנסת. "לעבודה יש את הנבחרת הטובה ביותר, לאף מפלגה אין חבורה עם רקורד שנלחמה כך, שנלחמה על שלטון החוק, לאף מפלגה אין חברים עם הבנה ומדיניות כמו שיש בחבורה שלנו", אמר ברק בנאומו.

העשירייה הפותחת של העבודה (תמונת AVI: חדשות)
העשריה הפותחת של העבודה | תמונת AVI: חדשות

תיקון טעות

יומיים אחרי המבוכה הגדולה, התקיימו היום הפריימריז בעבודה כסדרם. בשעה 22:00 נסגרו הקלפיות וספירת הקולות החלה. הפעם בלי מחשב ומערכות מתוחכמות, אלא שוב פתקים ומעטפות. שיעור ההצבעה הסופי הגיע ל-58%. שלום קיטל, מנהל הקמפיין של העבודה, הביע שביעות רצון וסיפוק ממספר המתפקדים שהגיעו שוב להצביע. "מפלגת העבודה תהיה מרכיב מרכזי גם בממשלה הבאה", מנבא קיטל.

התחרות בקרב המתמודדים גבוהה מאוד, בעיקר לצל העובדה שלפי כל הסקרים, רק מעטים מהם יזכו להיכנס לכנסת ה-18. המועמדים ניצלו כל רגע על מנת גייס כמה שיותר תומכים, בתקווה להבטיח את מקומם לפחות בעשיריה הראשונה של המפלגה.

למרות התורים הארוכים החל מפתיחת הקלפיות ב-12:00, חששו במפלגה מאחוזי הצבעה נמוכים. שלי יחימוביץ המתמודדת על מקום ברשימה קראה בהתרגשות למצביעים לצאת ולהצביע. היא ציינה שמצבה של העבודה קשה מאוד וכי היא חוששת מאחוזי הצבעה נמוכים עקב התקלה לפני יומיים. למרות זאת היא מאמינה כי מדובר ב"מאבק על דמותה של מדינת ישראל". יחימוביץ הוסיפה כי מפלגת העבודה חשובה למקרם הפוליטי של מדינת ישראל ומבחינתה חשוב שהיא תישאר בנוף הציבורי. יחימוביץ מלאת תקווה כי תגיע למקום הראשון מאחר ויהיה זה "הבעת אימון בה, בתור פרלמנטרית פעילה מאוד", כדבריה.

יו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק נראה בטוח והפנה את תשומת לב של המודאגים לכמות הגדולה של המצביעים. "לאחר שנציג את הרשימה שלנו, נציג את הרשימה הטובה ביותר מול קדימה והליכוד", הכריז ברק.

תאונת עבודה

ביום שלישי הופסקו הבחירות לרשימת מפלגת העבודה לאחר שמהבוקר בחלק מהקלפיות היו בעיות תקשורת חמורות במערכת ההצבעה הממוחשבת, אשר הלא אפשרו להצביע עבור חלק מהמתמודדים.

תחילה הוחלט לדחות את הבחירות בשמונה ימים, אך לאחר שהתברר שיום הבחירות ייצא על חג הקורבן המוסלמי הוחלט להעביר את יום הבחירות להיום.

ביום שלישי אחר הצהריים, לאחר שהוחלט על ביטול הבחירות כינס מזכ"ל המפלגה, איתן כבל, מסיבת עיתונאים בה התנצל בפני המצביעים והמתמודדים. למרות הקריאות להתפטרותו, כבל לא לקח אחריות והטיל אשמה על חברת המחשבים. "במשך למעלה מחודש וחצי בדקנו את המערכת והוכח שהיא עומדת בעומס", אמר כבל. "אני מתנצל בשם ועדת הבחירות בפני המצביעים והמתמודדים, אבל עדיף לגדוע הליף פגום מאשר שייגרם עוול למתמודדים". כבל הוסיף כי הוחלט להקים ועדת בדיקה בעקבות האירוע.