למרות שראשי שלושת המפלגות הגדולות - בנימין נתניהו, ציפי לבני ואהוד ברק - סירבו לערוך עימות במהלך מערכת הבחירות, מסתבר, שכנראה אף פעם לא מאוחר מדי. שלושת ראשי הקמפיין של הליכוד, קדימה והעבודה הגיעו הערב לאולפן חדשות 2 והתעמתו, כאילו הם בשיאה של מערכת הבחירות ותוצאות האמת לא הגיעו.

בדיוק לפני שלושה חודשים החלה מערכת הבחירות. אז, בתכנית "שש עם עודד בן-עמי" כינסנו את השלושה - רוני רימון (ליכוד), אייל ארד (קדימה) ושלום קיטל (העבודה) - והיטלנו עליהם משימה: להמר מי יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל, וכמה מנדטים יקבלו שלוש המפלגות הגדולות.

הערב, יום לאחר הבחירות וקבלת תוצאות האמת, חזרו השלושה לאולפן כדי לפתוח את המעטפות ולבדוק מי חזה את תוצאות האמת, ומי מנותק מהמציאות. רגע לפני פתיחת המעטפות התלהטו הרוחות בין רימון לארד, ובדיוק כמו המועמדים שהם מייצגים, השניים טענו שהם בטוחים: אנחנו ניצחנו.

הליכוד וקדימה: "ניצחנו"

רימון הטיח בארד כי הקמפיין של קדימה היה נגטיבי ואישי נגד נתניהו. "מי שניצח זה הליכוד", התעקש רימון. "מי שיהיה ראש הממשלה הבא זה נתניהו. אז תמחק את החיוך הטיפשי שלך". ארד בתגובה: "אבוי למנוצחים. רוני, הקמפיין לא אישי נגדך".

"ציפי לבני נשאה את הקמפיין, בעיקר בשלושת השבועות האחרונים, על גבה. האנרגיות שלה ומה שהיא הקרינה יצרו את המהפך", המשיך ארד להתגרות, אבל רימון, לא נשאר חייב. "הבחירות התנהלו על מי יהיה ראש ממשלה, ואין לי ספק שהוא יהיה נתניהו. אנחנו התחלנו קמפיין כאשר היו 60 מנדטים לשמאל ולימין וסיימנו כאשר גוש הימין זוכה".

מנהל קמפיין הליכוד, המשיך לתקוף את קדימה: "קדימה לא הצליחה לקחת חזרה את המנדטים שהליכוד לקח ממנה, ולקחה מנדטים מתוך הבית שלה. יש פה אחיזת עיניים. מי שעשה את הקמפיין הנגטיבי ביותר היתה קדימה. הם שיקרו ללא הכרה, וירו מתחת לחגורה בשקרים".

בחירות 2009: כל ההימורים

לאורך כל המשדר ישב שלום קיטל, מנהל הקמפיין של מפלגת העבודה באולפן, והאזין מהצד לוויכוח הסוער בין עמיתיו. "אני דווקא נהנה", אמר. קיטל התייחס להתרסקותה של העבודה ל-13 מנדטים בלבד. "אני מסתכל על הדברים כמו שהם, ומסתכל לאמת בעיניים", אמר. "העבודה וברק ספגו מכה קשה. צריך להודות בזה, לא לחפש תירוצים ולא להאשים אף אחד. יש לבדוק איפה נכשלנו. מפלגת העבודה היא חשובה ושורשית מאוד. אני בטוח שבישראל יש מקום לעבודה חזקה ולאהוד ברק בהנהגה. הפעם לא הצלחנו".

ב-12 בנובמבר 2008 ביקשנו מארד, רימון וקיטל לכתוב כמה מנדטים יקבלו המפלגות אותן הם מייצגים, ומי יהיה ראש הממשלה. המעטפות האלה היו חתומות מאז. אז מי צדק? על פי תוצאות האמת קדימה זוכה ב-28 מנטים, הליכוד 27 והעבודה 13. בשל התוצאות הצמודות, וחלוקת הגושים שמעניקה יתרון לימין , לא ברור מי ירכיב את הממשלה הבאה.

אייל ארד חזה שהמועמדת שלו, ציפי לבני, תהיה ראש הממשלה הבאה וייתכן וזה עוד יקרה. ארד העניק לקדימה 34 מנדטים, 6 מנדטים יותר מה שקיבלה בסופו של דבר. רוני רימון הימר על נתניהו כראש ממשלה, ואולי בסופו של דבר ההימור יוכיח את עצמו. לליכוד נתן רימון 30 מנדטים, 3 יותר ממה שקיבלה המפלגה. שלום קיטל הימר על ממשלת רוטציה של לבני וברק, מה שלא סביר שיקרה בסופו של דבר. קיטל היה אופטימי וקיווה שהעבודה תזכה בלפחות 20 מנדטים.

הדבר הכי קרוב לעימות: משדר חדשות 2 ויוטיוב