ציפי לבני קמה היום לבוקר חדש, וכבר מתכוננת לבחירות. "אני שלמה עם עצמי", אמרה הבוקר לחדשות 2 באינטרנט בפתח ביתה. "אין כמו להיות שלם עם עצמך, לצאת לדרך ולנצח". היום לבני צפויה להגיע אל משכן הנשיא שמעון פרס ולהודיע לו: "המו"מ להקמת קואליציה נכשל, הולכים לבחירות".

בישיבת "שרינו" הבוקר אמרה לבני: "הימים האחרונים הפכו את הדרישות הקואליציוניות לבלתי אפשריות והיה צריך לשים לזה גבול. להגיד עד כאן". היא הוסיפה "הייתי מוכנה לתת כבוד ולתת כיבודים, הייתי גם מוכנה להעביר תקציבים שאני מאמינה בהם למשפחות חלשות ועל בסיס חברתי. אבל כשהתברר שכל אחד וכל מפלגה מנצלים את ההזדמנות לדרישות בלתי לגיטימיות - לא כלכלית ולא מדינית - החלטתי להפסיק את זה וללכת לבחירות".

ראש הממשלה אהוד אולמרט התייחס לעניין בישיבת הממשלה השבועית ואמר כי לבני טלפנה אליו אתמול להודיע לו על כוונתה ללכת לבחירות. "זה לא דבר משמח", אמר אולמרט והוסיף "אך בסמכותה של השרה לקבוע זאת". בנוסף הודיע אולמרט ליו"ר הכנסת דליה איציק כי לא יישא מחר נאום מדיני בפתיחת מושב החורף של הכנסת, אלא יאמר דברים קצרים על כלכלה וחברה.

אתמול החליטה לבני לוותר על הממשלה הצרה וללכת לבחירות, וכל הפוליטיקה הישראלית נערכת: עד ה-17 בפברואר, התאריך שככל הנראה יהיה יום הבוחר, ניאלץ כולנו להתמודד עם קמפיינים מפומפמים, סטיקרים, ג'ינגלים ועוד סימנים המבשרים על בחירות הולכות וקרבות.

במפלגת העבודה לא מתבלבלים וקופצים על ההזדמנות, למרות שהסקרים לא מנבאים למפלגה בראשות אהוד ברק מספיק מנדטים כדי לנצח. "מבחינתנו מתחילות ההתארגנויות לקראת הבחירות", אמר הבוקר דובר מפלגת העבודה ליאור רוטנברג לחדשות 2 באינטרנט. העבודה, נזכיר, הייתה הממשלה היחידה שהצליחה לסכם עם לבני על כניסה לממשלה. "מפלגת קדימה לא רצתה בחירות, אבל בחירות עדיפות על ממשלה צרה, לא יציבה וסחטנית", אמר, והשתמש בלשונה של לבני כשדיברה עם מקורביה ועם התקשורת על המו"מ שכשל מול ש"ס.

היה מי שהאמין שלבני בסופו של דבר תלך עם הממשלה הצרה, והיה גם מי שחשב שהמו"מ עם ש"ס יצליח. מה שבטוח - מעכשיו כולם נערכים למלחמה. ח"כ גדעון סער ניצל שוב את ההזדמנות כדי לתקוף את יו"ר קדימה: "האמת היא שקשה מאוד להיכשל במו"מ קואליציוני להקמת ממשלה - אבל לבני הצליחה בכך", אמר.

בש"ס, שלמעשה אחראית כמעט לבדה להליכה של לבני אל פרס כדי להודיע לו על הקדמת הבחירות, אומרים כי בכל מקרה המפלגה לא תוותר על עקרונותיה בכל ממשלה שתקום.

בהכנת הידיעה השתתף אודי סגל