הלילה הושלמו הבחירות המקדימות במפלגת הליכוד שמציגה רשימה צעירה וימנית יחסית לכנסת הבאה. למקום העשרים הגיע משה פייגלין שנחשב לימני קיצוני ואחד ממתנגדיו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, דבר שהוביל לתגובות רבות מכל קצוות הקשת הפוליטית.

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, התייחס אף הוא לתוצאות הפריימריז בליכוד: "הליכוד הייתה מפלגה ימנית ונשארה מפלה ימנית. הבחירה בליכוד וברשימה הנוכחית מסכנת את מעמדה המדיני של ישראל". את הדיווח העביר כתבנו אודי סגל.

בקדימה אמרו הלילה כי בחירתו של פייגלין מעידה על כך שהליכוד זו מפלגת ימין קיצוני המקדמת סרבנים ומורדים ברשימתה. "לא ניתן יותר לטשטש", נמסר מקדימה. "שוב הוכח שהליכוד שבוי בידי הימין הקיצוני אשר במשותף עם ביבי מנסה להגיע לשלטון ולממש את מדיניותו הקיצונית. הערב הוכיח ביבי שוב כישלון ניהולי, וחוסר יכולת לעמוד בלחצים אשר מזכירים לכולנו ימים אפלים מהעבר. ישראל איננה זקוקה למנהיג מזיע".

יו"ר סיעת קדימה, יואל חסון אמר בתגובה: "הליכוד בחר בדרך ביבי פייגלין ובימין הקיצוני, ונתן גת כריתות למרכז הישראלי. נתניהו שהובס על ידי משה פייגלין הוכיח שוב כי קול לנתניהו - הוא קול למשה פייגלין וחבורתו. הכוכבים נפלו והמורדים נכנסו".

"זאת רשימת בלהות"

"זה לא חלום בלהות, זאת רשימת בלהות ימנית, פייגליניסטית שנשלטת על ידי מורדי הליכוד ותטרפד כל סיכוי וניסיון להסדר מדיני", אמרה ח"כ זהבה גלאון. "מר"צ נותרה האלטרנטיבה השפויה האמיתית".

"ח"כ אבשלום וילן ממר"צ אמר כי הליכוד איחד הלילה את חזית הסירוב החדשה לשלום. "השילוב של פייגלין, יעלון וחבורת המורדים, הוא מתכון בטוח לקיפאון מדיני וחידוש האלימות במזרח התיכון, אם אכן הליכוד יגיע לשלטון".

פייגלין: צריך לאחד את השורות

השר זאב בוים מקדימה אמר כי הליכוד חשף את פרצופו האמיתי. "המורדים והימין הקיצוני הם השולטים בליכוד. כפי שאריאל שרון הבין שאין לליכוד עתיד, גם ביבי יגיע בסוף למסקנה שהוא יצטרך להקים מפלגה חדשה". פייגלין עצמו, קרא לאחר בחירתו במקום ה-20 לאחדות במפלגה. "אני לא ניצחתי את נתניהו", אמר פייגלין. "מי שניצח זה הליכוד. עכשיו אנחנו צריכים לאחד את השורות".

עוזי דיין, שהגיע למקום לא ריאלי ברשימה אמר הבוקר:"הליכוד בחר אמש נבחרת טובה שתנהיג את ישראל ואני מברך על כך", אמר דיין. "אני לא ישראלי על תנאי, ולא ליכודניק על תנאי ולכן אמשיך לתרום למדינת ישראל ולחברה הישראלית כמיטב יכולתי".

גדעון סער הוא הזוכה הגדול של הפריימריז, אחריו גלעד ארדן, רובי ריבלין, בני בגין, ומשה כחלון, סילבן שלום המאוכזב הגיע רק למקום השביעי ואחריו הרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון.
לאה נס עקפה את לימור לבנת והשתבצה במקום הנשי הראשון, לימור לבנת התברגה רק במקום השלושה-עשר.

הנבחרת של הליכוד 2008 לאחר הפריימריס (צילום: החדשות 2)
נבחרת הליכוד לכנסת הבאה (עיבוד תמונה) | צילום: החדשות 2

דן מרידור גם הוא מאוכזב הגיע למקום השבעה-עשר, ציפי חטובלי אחריו במקום השמונה-עשר, וכאמור, למרות המאמצים של נתניהו, משה פייגלין נבחר למקום העשרים, מקום ריאלי מאוד לפי הסקרים.

הפנים החדשות ברשימת הליכוד שייכות לציפי חוטובלי, יריב לוין, כרמל שמע, ויצחק דנינו.
גם רבים ממורדי הליכוד שבים לכנסת - בהם אהוד יתום ומיכאל רצון. עוזי דיין, אסף חפץ טל ברודי וספי ריבלין, שאותם קידם נתניהו נכשלו בניסיונם להיכנס לרשימה בכנסת. ברשימה נבחרו שש נשים ללא צורך בשיריון וכן חמישה דתיים - שיא של כל הזמנים במפלגה.