N12
פרסומת

שגריר ישראל בארה"ב: היעד הסופי? שלום אמיתי בין ישראל ולבנון

יחיאל לייטר בירך על חתימת הסכם המסגרת בין המדינות, והודה לעמיתתו הלבנונית: "נלחמת כמו לביאה" • שגרירת לבנון: "צעד ראשון בדרך להשבת הריבונות והשלמות הטריטוריאלית"

ירון אברהם
ברק רביד
פורסם:
חתימה על הסכם המסגרת בין ישראל ולבנון
שגרירי לבנון וישראל בארה"ב | צילום: רויטרס
הקישור הועתק

שגרירי ישראל ולבנון בארה"ב בירכו הערב (שישי) על חתימת הסכם המסגרת בין המדינות. שגריר ישראל יחיאל לייטר אמר כי מדובר ב"הסכם היסטורי", שגרירת לבנון נדא חמאדה מעווד אמרה כי זה צעד ראשון בדרך ל"הפסקה קבועה וסופית של מעשי האיבה".

"הסכם המסגרת התלת-צדדי שעליו אנחנו חותמים היום הוא צעד ראשון בדרך להשבת הריבונות הלבנונית ושלמותה הטריטוריאלית", אמרה השגרירה. לדבריה, זהו גם צעד ראשון בדרך ל"הבטחת הפסקה קבועה וסופית של מעשי האיבה, המאפשרת לאנשינו לחזור לאדמתם, ומאפשרת לכל הלבנונים לחיות בשלום, ביטחון ושגשוג".

חמאדה מעווד הוסיפה כי "זו הייתה פגישה ארוכה וקשה. אנחנו מודים למארחים ולשתי המשלחות על שיתוף הפעולה שלהם בשיחות הללו. אבן דרך זו התאפשרה הודות להנהגתו של הנשיא עאון, נחישותו של ראש הממשלה סלאם, חוסנו של השגריר כרם והפטריוטיות של הכוחות המזוינים של לבנון. תודה רבה לכולכם".

שגריר ישראל לייטר אמר רגע לפני החתימה על ההסכם: "תחת הנהגתו, קידמנו את החזון של הנשיא טראמפ לשלום וביטחון – שלום מתוך עוצמה. קידמנו את התהליך ההיסטורי והחשוב הזה קדימה". הוא פנה לעמיתתו הלבנונית: "אני רוצה להודות לשגרירה על היותה מנהלת משא ומתן קשוחה מאוד. את וצוותך הצבתם דוגמה לפטריוטיות עבור המדינה שלכם. נלחמת כמו לביאה, גברתי השגרירה".

לייטר התייחס לקשיים במגעים בארבעת ימי המשא ומתן האחרונים. "לפני ארבעה ימים, הבעתי חשש שהרכבת הזו יורדת מהפסים, ושאיראן וגרורותיה רצו שהיא תתרסק. ובכן, עם הרבה עבודה קשה ויחד עם שר החוץ רוביו וכל הצוות שלו – צוות בלתי נלאה – החזרנו את הרכבת למסלול, והיא נוסעת בכיוון הנכון", הוא אמר.

פרסומת
חתימה על הסכם המסגרת בין ישראל ולבנון
חתימה על הסכם המסגרת בין ישראל ולבנון | צילום: רויטרס

"היעד הסופי? שלום בין שתי המדינות שלנו. שלום אמיתי. שלום שבו שתי המדינות יחיו בביטחון, ושבו הריבונות של ישראל ושל לבנון תכובד, תזכה להוקרה ותהיה מוגנת", אמר לייטר. "בהסכם המסגרת התלת-צדדי הזה, המבוסס על ביצועים: איראן בחוץ, חיזבאללה בחוץ, והדרך לשלום בין ישראל ללבנון – בפנים".

לדברי השגריר, "זה לא היה מתאפשר ללא החוסן של עם ישראל, ובמיוחד של תושבי הגליל העליון, שנותרו איתנים אל מול הטרור של חיזבאללה. ואחרון חביב, אני רוצה להודות לגיבורים האמיתיים שאפשרו את זה: הגברים והנשים של צבא הגנה לישראל, שמגנים על ישראל ללא מורא; רבים מהם קיפחו את חייהם במערכה נגד איראן וגרורותיה".