מחצית מאוכלוסיית העולם כבר חיה בערים, והצפי הוא שעד שנת 2050 הנתון יצמח ל-70%. ללא תכנון מיומן ופתרונות חדשניים וחכמים, ערים מסתכנות בגודש וזיהום שיכולים להוביל להידרדרות באיכות החיים ואובדן הדינמיות הכלכלית.

לפרטים והשקעה ב-PENTAXI החל מ-50,000 ₪ >

באיחוד האירופי מעריכים שעומס התנועה בערים כיום עולה כ-100 מיליארד אירו בשנה, וצפוי להגיע להיקף של 300 מיליארד אירו בשנה עד 2030. נוכח העומס המצטבר בנתיבי התנועה הקרקעית והעלויות הגבוהות שהוא יוצר, ממשלות ורשויות ברחבי העולם, מחפשות וקוראות למצוא פתרונות ניידות יעילים ואפקטיביים.

המימד השלישי: שמיים

אחד הפתרונות שזוכים לתשומת לב רבה ומשאבים משמעותיים הוא פתיחת המרחב העירוני האווירי לתנועת כלי טיס קטנים ואוטונומיים, לשימושים שונים, כגון: הובלה עירונית ובין-עירונית של אנשים וסחורות, משימות חילוץ והצלה עירוניות ומשימות מיוחדות כמו אמבולנס אווירי, אספקת חירום או הובלת מטען רגיש. פתיחת השמיים לתנועת כלי רכב במרחב העירוני יחולל מהפכה באופן שבו אנחנו חושבים וצורכים שירותי ניידות עירונית.

ניידות אווירית עירונית (AUM) בת קיימא היא מערכת תחבורה אווירית בטוחה עבור נוסעים ומטענים בסביבות עירוניות, המתאפשרת על ידי טכנולוגיות חדשות ומשולבת במערכות תחבורה רב-מודאליות.

היישום של מערכת ניידות אווירית עירונית, דורש פיתוח בשלושה תחומים: כלי הטיס, סימון הנתיבים המורשים לתנועה במרחב האווירי-עירוני ופיתוח עסקי של שירותי הניידות האווירית בערים.

כל אחד מהתחומים חשוב בפני עצמו וחייב להיות מסונכרן עם התחומים האחרים על מנת ליצור את הסינרגיה שמאפשרת ניידות אווירית עירונית בטוחה, נוחה ומשתלמת מבחינה כלכלית.

חלוצי המהפכה מישראל

התעשייה הביטחונית הישראלית החלה לתכנן כטב"מים (כלי טיס בלתי מאוישים) לאחר שמצרים פתחה במתקפת הפתע שלה במלחמת יום הכיפורים ב-1973. מאז, במשך כ-5 עשורים חברות ישראליות מובילות את שווקי המל"טים (UAV) העולמיים עם 61% מסך המכירות העולמיות.

יאיר דובסטר הצטרף לתעשייה האווירית בשנת 1975 עם סיום לימודיו בטכניון כמהנדס חשמל, היה ממייסדיו של מפעל מל"ט ושימש בתפקידי מפתח בתהליכי הפיתוח של כלי טיס אוטונומיים בגדלים שונים (20 ק"ג עד כ-5 טון). לימים מונה כמנכ"ל המפעל וכיהן בתפקיד במשך שבע שנים. בשנת 2018 החל יאיר לטוות את חלומו והקים סטארט-אפ חדש בכוונה לשנות את דרך ההתניידות של אנשים ומטען בעולם.

דובסטר גייס לסטארט-אפ את מיטב המוחות של חלוצי ומובילי פיתוח כלי הטייס האוטונומיים בתעשייה הישראלית שהיו מעורבים בפיתוח, בנייה ומכירה של כלי טיס אוטונומיים וכלי טיס לא מאוישים, לטובת פיתוח Pentaxi – כלי טיס אוטונומי מותאם למרחב האווירי.

פנטקסי (צילום: אתר PENTAXI)
צילום: אתר PENTAXI

Pentaxi – רכב העתיד

Pentaxi הוא רכב המראה ונחיתה אנכי חשמלי (eVTOL) חדשני ומבוסס פטנט, עם 5 מנועים, תא מטען ונוסעים גדול וטווח טיסה של עד 700 ק"מ, ומהווה פתרון בטיחותי לצרכים המשתנים של תעשיית התחבורה והתובלה.

צוות החברה מקדם את הפיתוח הטכנולוגי בשיתוף פעולה עם רשות התעופה והרגולציה האמריקאית, ה-FAA, והרשות האירופאית – ונותן מענה פורץ דרך להיבטים רגולטורים רבים, ביניהם: רעש, אוטומציה, בטיחות, אינטגרציה עם המרחב האווירי, טווח טיסה ויחסי נפח/משקל, על מנת להבטיח איכות נסיעה מיטבית.

החברה השלימה טיסות ניסוי של 2 אבות טיפוס והוכיחה הטיית מנועים מהמראה אנכית לטיסה אופקית. הדגם השלישי של Pentaxi ביצע סימולציות לתיקוף אווירודינמי של התצורה בכלי CFD – והוכיח שיפור ביצועים נרחב עם יכולת לשאת 400 ק"ג מטען למרחק של 700 ק"מ

העתיד כבר כאן

Pentaxi מתפתחת להיות חוד החנית הישראלית בתחום התחבורה העירונית האווירית בעולם בשוק עם צמיחה מואצת של 23.3% בשנה שיגיע להיקף של 23.21 מיליארד דולר בשנת 2028. החברה מתכננת לחבור לאחת מיצרניות הענק או למפעילי תחבורה מובילים ולפרוץ לשוק הגלובאלי ב-2024-25.

בימים אלה, החברה נמצאת בסבב גיוס בפלטפורמת PIPELBIZ ומזמינה משקיעים להמריא איתה כשותפים בעלי מניות. את המידע המלא על ההזדמנות להצטרף כמשקיעים, ניתן למצוא בעמוד ההשקעה.

לפרטים והשקעה ב-PENTAXI החל מ-50,000 ₪ >