וואטסאפ בוחנת את האפשרות להוסיף פרסומות לאפליקציה, כך מדווח היום (שישי) ה-Financial Times. לפי הדיווח, מספר צוותים במטא, שאפליקציית המסרים נמצאת בבעלותה, כבר העריכו את מיקום התכנים השיווקיים שיוצגו - ברשימת השיחות עם אנשי הקשר, במסך הבית של האפליקציה.

עד כה, התנגדה מטא לרעיון של הצגת מודעות באפליקציה. במקום, היא הסתמכה על השירות העסקי שלה, WhatsApp Business, המיועד לסוחרים או בעלי חנויות ומחייב אותם בתשלום קבוע עבור שירותים מסוימים. כדי להגדיל את ההכנסות מהשירות, שצבר יותר מ-200 מיליון משתמשים פעילים חודשיים, הכריזה האפליקציה בפברואר על שינויים במבנה התמחור ובקטגוריות ההודעות, שכוללות אימות עם קוד סודי וסיסמה חד פעמיים, ושיווק ושיחות שירות ביוזמת המשתמש.

מטא גם מאפשרת ביצוע תשלום כחלק מהשירות העסקי שלה במדינות כמו הודו, ברזיל וסינגפור. בשנה שעברה ציין הבעלים של החברה, מארק צוקרברג, כי מודעות "לחיצה לווטאסאפ" הגיעו לקצב הכנסות שנתי של 1.5 מיליארד דולר – צמיחה של 80 אחוז משנה לשנה. במאי האחרון מסרה החברה כי היא בוחנת דרכים לשלב תשלומים גם בערוצים שלה, שהושקו מוקדם יותר השבוע ברחבי העולם, כולל בישראל בקרוב. 

בהצהרה שיצאה מטעם וואטסאפ, נמסר כי הדיווח שפורסם לא נבדק או אפילו נמצא בעבודה, וגם כי לא היו כל תוכניות בהקשר זה. אלא שאנליסטים משערים כבר זמן מה שבסופו של דבר, ובדומה לאינסטגרם, המהלך הזה ייצא לפועל כדרך ליצירת רווח משירות ההודעות - שבו משתמשים מדי יום יותר משני מיליארד בני אדם.

לא מדובר בפעם הראשונה שדיווחים על הצגת מודעות באפליקציה הפופולרית צצים. בעשור האחרון דווח כי וואטסאפ שקלה גם להציג אותן בסטטוס האפליקציה, אבל כמו שדיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" ב-2020, מדובר בתוכניות שירדו מהפרק בסופו של דבר.