חוששים מהסכנות שנלוות לשימוש של ילדיכם ברשתות החברתיות? אתם לא לבד - כעת יש לכם הזדמנות טובה יותר לפקח אחרי המתבגרים שלכם, ולהפוך את הזמן שבו הם גולשים ברשת לבטוח יותר. ענקית הטכנולוגיה Meta השיקה קמפיין עולמי, ששם לו למטרה להעלות את המודעות לנושא ולהנגיש עבור הורים את כל הפונקציות הרלוונטיות.

במסגרת היוזמה, יותר מ-40 יוצרות תוכן מהמובילות בישראל, שלהן במצטבר למעלה מ-1.6 מיליון עוקבים, ינגישו כלי פיקוח באינסטגרם ובמסנג'ר שיעזרו להורים לנווט ברשתות החברתיות. בין המשתתפות: מדריכת המשפחות ומנהלת ביה"ס להדרכת הורים מיכל דליות (סופר נני), הקומיקאית רביטל ויטלזון-יעקבס, יוצר התוכן צח סימון, האומנית והיוצרת נוי אייזן והדולה מירי לב.

המרכז שמאפשר לבדוק - כמה זמן הילדים מבזבזים ברשת?

מבין הכלים הבולטים, תוכלו למצוא את מרכז המשפחה של Meta - מקום שבו ההורים יכולים להציג את החשבונות שעליהם הם מפקחים, לנהל את הגדרות הפיקוח, ולמצוא משאבים חינוכיים באשר ליצירת הרגלים חיוביים לשימוש ברשת עבור ילדיהם.

לצד זאת, יוצרות התוכן יציגו שורה של כלים נוספים שקיימים ברשתות. אלו יאפשרו להורים לבדוק כמה זמן ילדיהם מעבירים בפלטפורמה בכל יום, לתזמן עבורם הפסקות יזומות, לראות את רשימות העוקבים והנעקבים שלהם, לבדוק אילו חשבונות הם חסמו ולצפות בהגדרות החשבון שלהם.

כדי לסייע לבני הנוער לנהל את הזמן שלהם ברשת החברתית טוב יותר, קיים כלי שיאפשר לעשות זאת בלחיצת כפתור. באמצעות "קחו הפסקה" - ניתן יהיה לבחור בין פרקי זמן של 10 דקות, 20 דקות או חצי שעה שלאחריהן, יופיע מסך שיתריע שהגיע הזמן לקחת הפסקה מהגלילה המתמשכת בפיד ולעשות משהו אחר.

אופציה אחרת היא להפעיל מצב שקט שמעודד אותם לקבוע גבולות בריאים לשימוש באינסטגרם, ומראה לעוקבים שהפרופיל נמצא במצב זה, משתיק את ההתראות ומעביר מענה אוטומטי לכל הודעה ישירה שמתקבלת.          

מעתה ואילך, החשבונות של בני הנוער ייפתחו כחשבונות פרטיים כברירת מחדל, כדי לאפשר להם להצטרף ולהכיר את הפלטפורמה באופן הדרגתי. במקביל, תופעל שכבת הגנה בשירות ההודעות שתסייע להם להימנע מהודעות בלתי רצויות באינסטגרם ובמסנג'ר, תוך הגבלת האפשרות של בגירים לשלוח הודעות לקטינים שלא עוקבים אחריהם.

"זאת תקופה מורכבת להיות הורה - אבל זו לא סיבה לוותר מראש"

מעיין שריג, סמנכ"לית תקשורת ושותפויות של Meta בישראל, סיפרה בשיחה עם N12: "ברור לכולנו שהנוער כיום מבין בטכנולוגיה קצת יותר מההורים שלו. אנחנו יודעים שזה עלול לרפות את ידי ההורים - שמצד אחד רוצים להיות מעורבים ולשים לב מה הילדים שלהם עושים ברשת, ומצד שני לא יודעים כיצד לגשת לנושא".

מעיין שריג, סמנכ״לית תקשורת ושותפויות של Meta (צילום: פזית עוז)
בשיתוף פעולה עם יוצרות התוכן. מעיין שריג, ארכיון | צילום: פזית עוז

"נעזרנו ביוצרות התוכן החזקות בתחום ההורות שנולדו ברשת ומבינות את הטכנולוגיה לעומק", הוסיפה שריג. "לימדנו אותן על כל כלי הפיקוח להורים, ואת התוכן הזה הן יעלו לנכסים הדיגיטליים שלהן כדי שמאות אלפי אמהות ואבות ייחשפו אליו. זאת תקופה מורכבת להיות הורה - אבל זו לא סיבה לוותר מראש, ולא לנסות ללמוד".