מספר המנויים של יוטיוב פרימיום צמח לשיא של 80 מיליון משתמשים בשנת 2022, וגוגל הגיבה והכריזה שהיא תשקיע יותר במנויים המשלמים שלה בשנת 2023. במקביל, המדיניות כנראה תפגע בשאר המשתמשים שלא מוכנים לשלם, ותכריח אותם לצפות בפרסומות, בלי שתהיה להם אפשרות להשתמש בחוסמי פרסומות.

משתמש רדיט נתקל לפני כמה ימים בחלון קופץ שהודיע לו ש"אסור להשתמש בחוסמי פרסומות ביוטיוב". ההודעה הציעה גם לשנות את אפשרות הגישה לפרסומות ביוטיוב בתוכנת חסימת הפרסומות של אותו משתמש, ההודעה גם הוסיפה הסבר כי פרסומות מאפשרות את השירות בחינם למיליארדי משתמשים וכי מנוי הפרימיום מציע חוויה נטולת פרסומות. החלון אפילו סיפק כפתור להירשם בקלות למינוי הפרימיום.

המנהלים של הסאברדיט קיבלו הודעה מצוות יוטיוב המאשרת שהחלון הקופץ הזה היה חלק מניסוי שהחברה מפעילה. נראה שזהו ניסוי מוגבל מאוד, אבל יכול להיות סימן לבאות.

גוגל מתמודדת מזה זמן רב עם חוסמי פרסומות, בין היתר היא מוחקת אפליקציות לחסימת פרסומות ייעודיות מחנות האפליקציות שלה מאז 2016, והטמיעה שינויים בדפדפן גוגל כרום שיכולים לחרוץ את גורלם של תוספים לחסימת פרסומות בעתיד הקרוב.

עם זאת, חוסמי פרסומות לא היו יעילים במידה רבה עם המודעות המוטמעות של יוטיוב, כך שנראה כי מטרת הבדיקה הזאת היא בעיקר למשוך לקוחות נוספים ליוטיוב פרימיום.

רק לפני כשנה הצליחה גוגל סוף סוף להרוג את YouTube Vanced, אפליקציית יוטיוב פופולרית של צד שלישי שחסמה פרסומות משובצות ללא מנוי פרימיום. גם אם הניסוי הזה לעולם לא יגיע לקהל הרחב, נראה שהחברה מחויבת למודל הכנסה באמצעות מודעות, ורוצה להבטיח שהדרך היחידה שבה לא תראו פרסומות היא על ידי הוצאת 12 דולר לחודש עבור מנוי פרימיום.