ויכוח שכנראה שלא יפסיק להעסיק אותנו אף פעם הוא "מי צריך לשלם בדייט ראשון?", כאשר התשובות הרווחות הן הגבר או חצי חצי. תופעה נוספת שזכתה לגינויים ועלתה לאחרונה לכותרות היא גברים שמבקשים מנשים החזר כספי בביט, אחרי דייט שמסתיים בלא הצלחה.

על רקע זה, תכירו את SHAKER, האפליקציה הישראלית החדשה שמבקשת לעשות שינוי בעולם הדייטים. לא עוד מאצ'ים ואז שיחות שבהן מנסים לקבוע דייט, אלא מראש כשאתם מדפדפים באפליקציה תוכלו לראות הצעות לדייטים קונקרטיים, למשל הזמנה לסרט ביום חמישי או סיור משותף בתערוכה במוזיאון ביום שבת.

איך זה עובד?

כשאתם נרשמים לאפליקציה, אתם פותחים פרופיל עם תמונות, מספקים את תחומי העניין שלכם ונחשפים להצעות מעניינות לדייטים שמתרחשים בסביבתכם בזמן הקרוב. 

אם הדייט מצא חן בעיניכם, אתם יכולים לסמן לייק, והיוזם בסוף בוחר עם מי ירצה לצאת. כמובן, יש אופציה ליזום דייט משלכם. בכל דייט מצוין מי ישלם, למען הסר ספק ואי נעימויות – אתם (on me), חצי חצי או שאתם מבקשים שיזמינו אתכם – take me out.

אם שניכם מעוניינים בדייט וגם אחד בשני, תוכלו לשוחח בצ'אט כדי לקבוע את הפרטים של הפגישה, ואפילו לקבל אליה הכוונה בוויז או להזמין דרך שייקר מונית בגט.

מאחורי האפליקציה, שגרסה ראשונה שלה תושק בישראל ב-15.6 וכבר כעת ניתן להירשם אליה, עומד אנטון רובינשטיין, מנכ"ל, שותף ומייסד של שייקר, בן 40.

"אחד השותפים שלנו רצה להתחיל פרויקט בתחום פעילויות פנאי, ומשם התגלגלנו לכך שהבנו שבאפליקציות היכרויות אנשים לא באמת נפגשים, הכול סביב מאצ'ים וליטוף אגו. רק 2-5% מהמאצ'ים מגיעים לפגישות, כלומר מתוך 100 אנשים שהיה לך מאץ' איתם, תיפגשי רק עם 2", הוא מספר ל-mako.

"אנחנו מתמקדים במה את אוהבת לעשות בדייטים, איך את אוהבת את הדייט הראשון שלך – זה יכול להיות בית קפה, מסיבה, אירוע תרבותי כמו הצגה או סרט, פעילות סאפ בשבת בבוקר, מדיטציה או יוגה וכדומה. זה עוד אספקט של ביטוי עצמי, אם מישהו מציע ללכת לסרט של מארוול – זה מעיד על האופי שלו, וימשוך סוג מסוים של אנשים שירצו להכיר אותו, מאשר עוד דייט שגרתי בבר".

רובינשטיין מספר כי כבר מאות אנשים נרשמו בהרשמה המוקדמת. "אנשים יוצאים לברים, כי זה מה שמקובל, אבל פוחדים להציע אופציות בילוי אחרות, לא רוצים להיתפס חנונים למשל".

אפשר יהיה להציע דייטים בבית של משתמשים?

"לא, וזה בכוונה. היו לנו שיחות סביב זה, אבל אנחנו רוצים שמשתמשים יציעו חוויה. בשביל דברים אחרים יש את טינדר".

רובינשטיין מספר כי בגרסה הראשונה שתצא לא יהיה מודל עסקי: "זה פחות מעניין אותנו כרגע, לקחת תשלומים מאנשים", אבל בעתיד המודל העסקי יתבסס על שירותי פרימיום באפליקציה, למשל לקדם בתשלום את ההצעה לדייט שלכם, כלומר לגרום שהיא תיחשף ליותר אנשים. כמות הדייטים שכל משתמש יוכל לפתוח תהיה מוגבלת: "לא רוצים שאנשים יפתחו על ימין ועל שמאל כל יום". לכל דייט יוכל להצטרף רק אדם אחד, על בסיס רומנטי, והם מיועדים הן לסטרייטים והן ללהט"בים (כל אחד בפרופיל שלו כותב מה הוא מחפש).

איך הגעתם לנושא של הגדרת התשלום מראש?

"התחלנו לראיין אנשים בתל אביב, והתברר שזה אחד הנושאים הקריטיים. גברים מנסים ללכת לכיוון חצי חצי, אבל נשים שונאות את זה, וגברים לא מודעים לזה. הרבה נשים אומרות: 'אני רוצה להציע חצי חצי, אבל רוצה שהגבר יעצור אותי מזה ושהוא ישלם'".

החברה מתכננת לצאת לשוק הבינלאומי, אבל קודם רוצה להתנסות בישראל לראות אם המודל באמת תופס ולא בתיאוריה.

יכול להיות מצב שאם אני גרה באזור הדרום נניח, אני לא אראה דייטים באזור שלי?

"זה יכול להיות. במצב כזה אפשר להגדיל את הרדיוס אם את רוצה לנסוע רחוק, או לפתוח בעצמך דייט בבאר שבע".