התוכנית של נטפליקס למנוע את שיתוף הסיסמאות יוצאת לפועל החל משנת 2023. לאחר שאפשרה למשתמשים את היכולת להעביר את הפרופילים שלהם לחשבונות חדשים, חברת הסטרימינג הודיעה שתגבה תשלום נוסף ממנויים שחולקים את החשבון שלהם עם משתמשים אחרים, בהתאם לתוכניות שלה "לייצר רווחים משיתוף החשבונות".

מדובר בחלק מתוצאות הרווחים שהציגה אתמול נטפליקס, לפיהן החברה הוסיפה 2.4 מיליון מנויים ברבעון האחרון, זאת לקראת השקת המנוי התומך בפרסומות של החברה בחודש הבא והשינוי שיגביל את שיתוף הסיסמאות. החברה הודיעה שהיא גדלה ב-104,000 מנויים בארה"ב ובקנדה בשלושת החודשים האחרונים, לעומת 73,000 בתקופה המקבילה אשתקד.

בחודש אפריל, נטפליקס דיווחה על איבוד מנויים לראשונה מזה למעלה מ-10 שנים, כאשר מספר המנויים של החברה ירד בעוד 1.3 מיליון בארה"ב ובקנדה ובמיליון ברחבי העולם. כדי לתקן זאת, נטפליקס גם דחפה לאט לאט למנוע ממנויים לשתף סיסמאות. החברה ערכה בדיקות אצל משתמשים בצ'ילה, קוסטה ריקה ופרו שחייבה אותם לשלם תוספת עבור חשבון משנה, אם נטפליקס גילתה שישנו משתמש במנוי של הבעלים מחוץ למשק הבית שלהם.

החברה גם ניסתה לאפשר למשתמשים בארגנטינה, אל סלבדור, גואטמלה, הונדורס והרפובליקה הדומיניקנית לקנות "בתים" נוספים עבור חשבונות הממוקמים מחוץ למשק הבית הראשי של המנוי.

אם אתם דואגים למעבר מחשבון משותף של חברים לחשבון פרטי ואיבוד האלגוריתם המיוחד שלכם, אל תדאגו. לאחרונה, נטפליקס הציגה כלי העברת פרופילים המאפשר למשתמשים להעביר בקלות את ההמלצות המותאמות אישית, היסטוריית הצפייה, הרשימה שלהם, משחקים שמורים והגדרות אחרות לחשבון חדש, לאחר שבדקו את הכלי במדינות אחרות. בחודש שעבר, דו"ח של מגזין "Rest of World" חשף תסכול מצד המשתמשים הנתונים לשינוי הזה באמריקה הלטינית.

ענקית הסטרימינג הודיעה בשבוע שעבר שהיא משיקה את המנוי התומך בפרסומות במחיר של 6.99 דולר לחודש הל מה-3 בנובמבר בארה"ב, אוסטרליה, ברזיל, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, קוריאה, מקסיקו, ספרד ובריטניה. נטפליקס משתפת פעולה עם מיקרוסופט כדי להציג מודעות למשתמשים, והכריזה שהן יימשכו בין 15 ל-30 שניות. עם זאת, המנוי החדש הזה, שיקרא בייסיק, לא נותן למנויים גישה לכל הספרייה של נטפליקס בגלל מגבלות רישוי. אותם מנויים גם לא יכולים להוריד שום דבר למכשירים שלהם ויכולים לצפות בתוכן רק ב-HD. המנוי הזה לא יעבוד עדיין בישראל.

למרות התחרות הגוברת שיש לנטפליקס מאמזון, דיסני, אפל ועוד חברות שפותחות שירותי סטרימינג משלהם, החברה ממשיכה להאמין שהמודל העסקי שלה יעלה על מתחריו. "קשה לבנות עסק סטרימינג גדול ורווחי,  ההערכה הטובה ביותר שלנו היא שכל המתחרים הללו מפסידים כסף על סטרימינג, עם הפסדים תפעוליים ישירים שנתיים מצטברים השנה לבד שיכולים להיות יותר מ-10 מיליארד דולר, בהשוואה לרווח תפעולי שנתי של 5-6 מיליארד דולר שלנו".