רבים מאיתנו כבר התרגלו להסתובב בלי ארנק, ולשלם באמצעות אפליקציות התשלום בטלפון. כעת, שיתוף פעולה חדש של Tabit ,bit ו-grow מבית משולם פתרונות תשלום, יאפשר לנו לשלם במסעדה באמצעות ביט, מבלי שנצטרך לחכות למלצר.

השירות כבר פעיל במאות מסעדות בארץ, בהן זוזברה, שגב אקספרס, R2M (דליקסטסן, בייקרי, קופי בר ועוד), אגאדיר ועוד, וכעת הוא צפוי להתרחב למסעדות נוספות.

אפליקציית Tabit מאפשרת למסעדות לקבל תשלום באמצעות QR קוד המוטמע בחשבון. לאור הפופולריות של הארנקים הדיגיטליים וביסוסם כפלטפורמת תשלום בטוחה נולד שיתוף הפעולה עם ביט באמצעות grow, וכעת בסריקת הקוד המוטמע בחשבונית, יהיה ניתן לשלם ב-bit בלחיצת כפתור, ללא הזנת פרטי כרטיס אשראי או פרט מזהה אחר, וללא צורך להמתין למלצר. החיוב מתבצע מידית, ניתן להוסיף גם טיפ, לשלם סכום חלקי אם אתם מתחלקים עם עוד אנשים בחשבון, ולקבל חשבונית דיגיטלית למייל.

"ברגע שתקבלו את החשבון מהמלצר, לא תצטרכו לחכות לו עוד כדי שיחזור לקחת את התשלום, מה שקורה כיום אם משלמים באמצעות הנייד או בכרטיס אשראי. בעתיד אנחנו גם לא נצטרך לחכות לקבלת החשבון, נשים פשוט קוד QR על השולחנות. נסיים לאכול, נשלם דרך האפליקציה ונלך", אומר עמית דדוש, ראש יחידת bit, ל-mako.

דדוש מספר כי לביט היום יש 3 מיליון לקוחות פעילים בישראל. "האפליקציה צומחת וגדלה מדי יום. אנחנו גם כל הזמן נכנסים לעוד עולמות של תשלומים, נכנסנו למשל, עכשיו לתשלום של חשבונות ארנונה לעירייה, וכן יש קרוב ל-20 אלף אתרי איקומרס שאפשר לשלם בביט. כל הזמן אנחנו מנסים לחשוב על אותם מקומות שפעם היו מסורבלים כדי לפשט אותם".

עמית דדוש, מנהל bit (צילום: בנק הפועלים)
עמית דדוש, מנהל bit | צילום: בנק הפועלים

- האם יש עמלה על התשלום?

דדוש: "אין שום עמלה על התשלום למסעדות. ביט היא אפליקציית תשלום חינמית לגמרי. לפעמים כשמעבירים כסף למישהו שהוא לא לקוח של הבנק שלכם, אז הבנק גובה עמלת שורה. זה לא רק קורה בביט, אלא גם בפייבוקס ובהעברה בנקאית. אבל זה גם לא קורה תמיד".

"לאחרונה השקנו את grow, מותג payments חדש, שיקדם את מהפכת התשלומים בישראל, ויאפשר
לנו להטמיע אמצעי תשלום מתקדמים בכל בית עסק בישראל", מוסיף חגי אלתרסקו, מנכ"ל grow מבית משולם פתרונות תשלום. "אנו גאים בשיתוף הפעולה עם Tabit, אשר מובילים את נושא החדשנות בעולם המסעדות, וביחד עם bit יצרנו חוויית תשלום מתקדמת במסעדות עצמן, ובקרוב גם בהזמנות אונליין".