כל תל אביבי יודע שאין רגע נדיר יותר מלמצוא חניה פנויה במרכז העיר בסוף היום. מספר הרכבים בעיר גדול בהרבה ממספר חניות הרחוב, והתושבים שרוצים לחנות בעיר צריכים לבחור בין חיפוש ארוך ובין תשלום על חניון או חניה פרטית. חברת "פומבה" מנסה לטפל בקושי הזה באמצעות אפליקציה שמדווחת לתושבים על חניות פנויות ברחבי העיר. "אין הרבה חניות בתל אביב – זה לא תלוי באף סטארט אפ", מספר ליאור פטיגרו תושב תל אביב. "אבל יש לנו תקווה שאנשים תמיד ימצאו חניה".

את "פומבה" הקימו שני סטודנטים צעירים במשימה ללימודים באונ' רייכמן, והיא יוצאת עכשיו למבחן האמיתי שלה. חיישנים של החברה מעדכנים את האפליקציה אילו חניות פנויות בזמן אמת, ומאפשרים לבעלי האפליקציה למצוא חניה פנויה בעלות ממוצעת של 40 שקלים בחודש. "כל פעם הייתי מבקש מאשתי שתציץ מהחלון אם יש חניה פנויה", משחזק יוטבת. "חשבתי שזה לא עוזר אם רק בן אדם אחד מסתכל, אבל חשבתי שאם כולם היו מסתכלים אז בטוח הייתי מוצא חניה. אז עשינו את זה, פשוט במקום עם אנשים – עם חיישנים".

 

_OBJ

למרות שבפועל מספר מקומות החניה בתל אביב עלה בשנים האחרונות, מספר חניות הרחוב דווקא ירד. ב-4 השנים האחרונות הצטמצמו 3,100 חניות רחוב, ומספרן עומד על כ-74 אלף, בעוד שמספר הרכבים בעלי תו חניה בעיר כמעט וכפול ועומד על כ-180 אלף רכבים. ליאור פטיגרו, תושב העיר, מספר על הקושי במציאת חניה חינמית: "בכללי, אחרי השעה שמונה זה כבר יכול להגיע לחיפוש באמת ארוך של לפחות שעה. כל רגע יש פה רחוב שצובעים אותו בצבע אחר. הרחוב הזה למשל זה באמת היה כחול לבן בחודש שעבר, ועכשיו הוא אדום לבן".

גם חברת "פינק פארק" מנסה לספק פתרון לתושבים נטולי החניה – היא מהווה מעין AIRBNB של חניות ומאפשרת להשכירן מראש על בסיס שעתי או חודשי. "החלטתי לשכור חניה, ואני יכולה לחנות משעה שש וחצי בערב עד שמונה וחצי בבוקר", מסבירה תושבת העיר. "לאורח החיים שלי זה פתרון מאוד טוב. גם העלויות שלהם - 650 שקל, זה בגבול הסביר. מספיק שפעם אחת גוררים לי את האוטו, זה 600 שקל. אז זה מכסה את העלויות".