גוגל לא מרוצה מתפוקת העובדים שלה ומחפשת דרכים להוציא מהם יותר – כך עולה מדברים שאמר מנכ"ל החברה סונדאר פיצ'אי במפגש עובדים בשבוע שעבר, לפי דיווח CNBC. כעת מבקשת ענקית הטכנולוגיה לצאת למסע להגברת הפרודוקטיביות ופונה לעובדים כדי שיציעו דרכים שיסייעו לחברה לשפר את המיקוד.

פיצ'אי קיים שיחה פנימית עם עובדי גוגל לאחר פרסום תוצאות החברה לרבעון השני, שהיו פחות טובות מהציפיות. בשיחה אמר פיצ'אי שתפוקת החברה לא תואמת למצבת כוח האדם שלה: "יש דאגה של ממש כי הפרודוקטיביות שלנו אינה היכן שהיא צריכה להיות ביחס למספר העובדים שלנו", צוטט פיצ'אי.

פיצ'אי אף התייחס לסביבה הכלכלית המאתגרת ולאי הוודאות הכרוכה בה, ופנה לעזרת העובדים ביצירת "תרבות שממוקדת יותר במשימה, במוצרים ובלקוח". לדבריו, "עלינו לחשוב איך אנחנו יכולים להביא למינימום הסחות דעת וממש להעלות את הרף בגזרת מצוינות מוצר ופרודוקטיביות".

מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי: "בהסתכלות קדימה, עלינו להיות יותר יזמיים, לעבוד בדחיפות גבוהה יותר, ממוקדים יותר ורעבים יותר משהיינו בימים שמשיים יותר. עלינו לחשוב איך אנחנו יכולים להביא למינימום הסחות דעת וממש להעלות את הרף בגזרת מצוינות מוצר ופרודוקטיביות"

למימוש הרעיון שהציג, הכריז פיצ'אי על Simplicity Sprint, ספרינט שנועד לפתוח ערוץ לקבלת משוב ורעיונות מיותר מ-174,000 העובדים (21% יותר מהרבעון המקביל אשתקד) בחברה עד ה-15 באוגוסט, לגבי כיצד והיכן לדעתם החברה יכולה להתייעל. זאת, לאחר שהודיע לאחרונה מנכ"ל החברה, בטרם פורסמו הדוחות, על האטה בקצב גיוס העובדים להמשך השנה וכתב במייל לעובדים ש"בהסתכלות קדימה, עלינו להיות יותר יזמיים, לעבוד בדחיפות גבוהה יותר, ממוקדים יותר ורעבים יותר משהיינו בימים שמשיים יותר".

כחלק מהסקר עליהן מבקשת גוגל לקבל את דעתם של העובדים עלו השאלות הבאות: "מה יעזור לך לעבוד בבהירות וביעילות רבה יותר כדי לשרת את המשתמשים והלקוחות שלנו? היכן עלינו להסיר מגבלות מהירות כדי להגיע לתוצאות טובות יותר מהר יותר? כיצד נוכל למנוע בזבוז ולהישאר יזמיים וממוקדים תוך כדי צמיחה?". בעוד פיצ'אי הציג את מטרת הסקר בספרינט כניסיון של החברה להשיג תוצאות יותר מהר יותר, ב-CNBC גורסים שהדבר עשוי לשמש גם לקיצוצים בתחומים מסוימים.

בשיחה התייחסה סמנכ"לית משאבי אנוש בגוגל, פיונה צ'יקוני, לדאגה שהביעו העובדים לגבי הפיטורים בתעשייה והאם התייעלות בחברה משמעותה פיטורים קרבים ובאים. צ'יקוני אמרה: "למרות שלא ניתן לצפות את הכלכלה מראש, כרגע אין כוונה לצמצם את סך כוח העבודה בגוגל".