מטא משתפת פעולה עם רשת הקמעונאות הגדולה בהודו, Reliance Retail, וחברת הבת שלה, Jio Platforms, כדי לאפשר לראשונה בעולם קניות דרך אפליקציית וואטסאפ.

שיתוף הפעולה עם JioMart, רשת סופרמקטים של Jio Platforms, החל כבר לפני שנתיים בניסוי למשתמשים נבחרים בוואטסאפ, וכעת מגיעה ההשקה הרשמית בהצהרה שפרסם מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא. אם זה יצליח, מדובר בתחום שיכול להיות מקור הכנסה עיקרי לאפליקציה.

לקוחות בהודו יוכלו לעיין בקטלוג מוצרי המכולת של JioMart בוואטסאפ, להוסיף פריטים לעגלה, לבצע את התשלומים באמצעות UPI (מערכת בנקאות דיגיטלית של הודו) – וכל זה מבלי לצאת מאפליקציית וואטסאפ.

וואטסאפ, המשרתת כחצי מיליארד הודים מדי חודש, קיבלה אישור להרחיב את שירות התשלומים המופעל על ידי UPI ל-100 מיליון משתמשים במדינה מוקדם יותר השנה, לאחר עיכובים ומכשולים.

צוקרברג כתב בפייסבוק: "נרגשים להשיק את השותפות שלנו עם JioMart בהודו. זוהי חווית הקניות הראשונה שלנו בוואטסאפ – אנשים יכולים לקנות מצרכים ישירות בצ'אט. שירות הודעות לעסקים הוא תחום שחווה עכשיו מומנטום אמיתי, ותקשורת שמבוססת על צ'אט היא הדרך שבה אנשים ועסקים יתקשרו בשנים הבאות".

Jio Platforms היא מפעילת שירותי הטלקום הגדולה בהודו עם יותר מ-421 מיליון מנויים. השבוע היא הודיעה שתשקיע 25 מיליארד דולר בפריסת הדור החמישי, 5G, לראשונה במדינה, ושהיא שואפת להגיע לכל עיר בדרום אסיה עד סוף השנה הבאה.