על פי דיווח חדש בניו יורק טיימס, עסקת הענק של פלטפורמת המוזיקה והפודקאסטים ספוטיפיי עם ג'ו רוגן - העסקה שהובילה לביקורת על החברה - הייתה גדולה אפילו יותר ממה שדווח בתחילה. גורמים אנונימיים ששוחחו עם הטיימס הוכיחו ששווי העסקה הוא יותר מ-200 מיליון דולר - כפול מהמספר שצוין בתקשורת עם הצטרפותו של רוגן לספוטיפיי. העסקה חסרת התקדים הפכה את הפודקאסט של ג'ו רוגן לתוכן בלעדי של ספוטיפיי, ונכון להיום מדובר בפודקאסט המושמע ביותר בפלטפורמה בעשרות מדינות. 

200 מיליון הדולר שספוטיפיי השקיעה ברוגן הם סכום עצום עבור החברה, שעל פי הטיימס רכשה בעבר חברות שלמות, כמו "גימלט מדיה" ו"דה רינגר", בפחות מכך. אף אחד מבכירי החברה או מאנשיו של רוגן לא הסכים להגיב לפרסום. בנוסף, דווח בסוף השבוע שהבמאית אווה דוברני ("כשהם רואים אותנו"), שחתמה על עסקת ארוכת שנים עם ספוטיפיי בשנה שעברה, החליטה לבטל אותה ולנתק את קשריה עם החברה, ככל הנראה בשל התנהלותה בפרשת רוגן.  

ממתנגדי חיסונים - לשפה גזענית

המחאה נגד רוגן, וכתוצאה מכך נגד ספוטיפיי עצמה, החלה כאשר המגיש אירח בתוכניתו אורחים שהביעו דעות שנויות במחלוקת, חלקן לא נכונות בכלל, על חיסוני הקורונה וההתמודדות של ממשלות עם המגפה. רוגן הואשם על ידי הקהילה המדעית והרפואית בהפצת פייק ניוז ובסיכון הציבור. המאבק הסלים כשניל יאנג הודיע שיוריד את שיריו מספוטיפיי אם זו לא תפסיק לשדר את התוכנית של רוגן. ספוטיפיי בחרה ברוגן, וטענה כי עשתה זאת מתוך נאמנות לחופש הביטוי, וליאנג הצטרפו בהמשך מוזיקאים נוספים. 

בנוסף לסערה סביב התבטאויותיו על הקורונה, רוגן הואשם גם בגזענות ובשימוש במילה "ניגר" בתוכניותו. בשבועות האחרונים הוסרו עשרות פרקים של הפודקאסט מספוטיפיי, אולם החברה לא התייחסה למהלך באופן רשמי, ולא ברור אם כל הפרקים הוסרו בגלל שפה גזענית, או שהיו גם סיבות נוספות. רוגן פרסם סרטון התנצלות בתגובה לסרטון שבו הוא נראה חוזר על המילה נ*** כמה פעמים ואמר כי "זה הדבר הכי מביש" שהוא נאלץ לדבר עליו בפומבי. 

לאחר הבעת התמיכה הראשונית ברוגן, בספוטיפיי התייחסו לביקורת והודיעו כי יפרסמו לראשונה את תנאי השימוש שעליהם חותמים היוצרים שהתוכן שלהם עולה בפלטפורמה. כמו כן, הוחלט שפרקים בפודקאסט של רוגן שבהם מתנהל דיון על הקורונה יכללו אזהרה בתחילתם, ונטען כי החברה תעביר 100 מיליון דולר ליצירת תוכן של "יוצרים מקבוצות מוחלשות".