הזמרת והשחקנית סלינה גומז ידועה בתור אמנית שלא מהססת להשמיע את קולה, גם אם מדובר בענקיות הטכנולוגיה שמאפשרות לה לתקשר באופן ישיר עם מעריציה. בסוף השבוע שעבר היא תקפה את פייסבוק ואינסטגרם, אחרי שאלה אפשרו לארגונים נאו-נאציים לפעול בשטחן ולממן דרכן את פעילותם.

"אין לי מילים. פייסבוק ואינסטגרם, איך אתן מאפשרות את השנאה הזו? החשבונות הללו עדיין קיימים למרות שדיווחו לכן עליהם!", כתבה הזמרת המפורסמת בציוץ בטוויטר שמתייחס לדו"ח של המרכז למאבק בשנאה דיגיטלית בלונדון (CCDH), עליו דיווחנו לפני כשבועיים ב-NEXTER.

לפי הדו"ח, פייסבוק ואינסטגרם שימשו בשנים האחרונות בית ליותר מ-40 ארגונים פשיסטיים ונאו-נאציים שצברו יותר מ-80 אלף עוקבים. בדו"ח עולה כי חלק מהדפים השתמשו בפייסבוק ובאינסטגרם כדי למכור מרצ'נדייז עם דימויים קיצוניים ואנטישמיים, ובכך מימנו את פעילותם. כך, קבוצות הימין הקיצוני מכרו חולצות עם הדפסים של להקות נאו-נאציות. ארגון הפעילות והפצת חומרי התעמולה התבצעו על גבי אפליקציית טלגרם, שם חברי הקבוצות תכננו את הקמפיינים ברשתות החברתיות. אותן הקבוצות נקשרו לשני ארגונים פרה-צבאיים שמושבם באוקראינה: גדוד אזוב (Azov Battalion) והדיוויזיה המיזנתרופית (Misanthropic Division) במרכז למאבק בשנאה דיגיטלית מסבירים כי התריעו בפני פייסבוק על הארגונים הקיצוניים כבר לפני שנתיים, אך הדפים לא הוסרו.

זו לא הפעם הראשונה שסלינה משתמשת בכוחה כדי לקדם שיח חיובי ובריא יותר ברשתות החברתיות. בחודש אוקטובר היא פנתה למנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, וביקשה להסיר לאלתר את הפרסומות המפיצות מידע מוטעה על הליך הבחירות. "היי סונדאר, למרות שמעולם לא נפגשנו, גיליתי שגוגל מרוויחה מיליוני דולרים מפרסום אתרים שמפיצים מידע מוטעה על הבחירות שלנו", כתבה בהודעה ששיתפה גם עם מעריציה. "אני מקווה שגם אתה מגלה על זה רק עכשיו. אנא הסר את הפרסומות לאלתר. גורל המדינה שלנו תלוי בכך. תודה, סלינה".

בגוגל לא נותרו חייבים, וענו לה בשרשרת ציוצים בטוויטר. "תודה על כך שפנית אלינו בנושא, סלינה. אנחנו מסכימים שאין מקום לשנאה או למידע מוטעה על הבחירות בפלטפורמת הפרסום שלנו, ואנחנו מעריכים את כל הדיווחים שמגיעים אלינו על הפרות פוטנציאליות. המדיניות ארוכת השנים שלנו כוללת הסרת פרסומות מכתבות שמפיצות שנאה או אלימות, או מכאלה שעשויות לפגוע בשיעור ההצבעה או באמון המצביעים בבחירות".