משבר הקורונה שיתק את תעשיות שלמות בעולם כאשר אחת מהן היא תעשיית המין. עם זאת, בעלי מועדוני חשפנות רבים בארה"ב שלא התכוונו לעצור את תזרים המזומנים, החליטו כמו רבים אחרים להעביר את "פעילותם" לרשת. ומה זה אומר בדיוק? בעלי מועדונים מציעים סשנים באינסטגרם שכוללים מסיבות וירטואליות פרטיות ולייב סטרימינג של ריקודי חשפנות, במסגרת חדרי צ׳אט פרטיים או קולקטיביים. אז מי שחשב שאחת מהשפעות הקורונה תעזור דווקא להילחם בתעשייה הזו - נראה שטעה.

לפי כתבה שפורסמה בניו יורק טיימס, אחד המארגנים של מועדוני החשפנות הווירטואליים האלה הוא ג׳סטין להבוי, שחקן כדורסל לשעבר בן 28 שחבר לבנו של פי-דידי, ג׳סטין דיור קומבס בן ה-26, כאשר השניים ניצלו את הפופולריות האינסטגרמית שלהם עבור זה. לה בוי החליט לעשות זאת כאשר שידר סרטון לייב ב-1 בלילה ליותר מ-60 אלף עוקביו ותהה בקול רם – ״אני צריך שיתקשרו קצת בנות, איפה הבנות שלי?״, ומיד הוא החל לקבל בקשות של בנות להצטרף אליו לשידור החי. ״חלק מהבנות רקדו, עשו טוורקינג, התפשטו...״, הוא אומר, ״ואמרתי לעצמי - רגע, אני לא יכול לעשות את זה בחינם״.

לה בוי תייג את חשבונות ה- Cash App (אפליקצייה להעברת כספים) של הבנות בראש הפיד כדי שהעוקבים יוכלו לשלוח להן כסף, וכך החלה התוכנית 'Respectfully Justin Show'. ״זה נהיה גדול יותר מהחיים״, אומר ג׳סטין קומבס, ״זה התחיל כמו שידור לייב ביחד אבל הפך לדבר המטורף הזה. אנשים שואלים בכל לילה אם יש תוכנית. לג׳סטין יש עוקבים משוגעים כמו כת״. למרות שלרוב מדובר בחשפנות לכל דבר - חלק מהופעות הללו החלו להציע גם הופעות אורח של סלבריטאים, ראפרים כמו וויקנד, דיפלו, ליל יאטי, ספורטאים כמו שאקיל אוניל ושאר מובילי דעת קהל. הבעייתיות היא כמובן בלגיטימציה שהמפורסמים נותנים בקלות לא רק למועדוני החשפנות הוירטואליים אלא לקונספט החשפנות והתשלום תמורת מין (גם אם וירטואלי).

כמה שעות לפני ה״מסיבה״ להבוי מתחיל לפרסם את האירוע ברשתות החברתיות תוך שימוש בתגית האירונית #respectfully. הוא יוצר כינוי אינסטגרם שונה לכל אירוע ומפרסם את הפרטים עליו בטוויטר, כדי להימנע מהמדיניות של פרסום תוכן בוטה באינסטגרם. ״מעולם לא ראיתי איך עמוד אחד מקבל יותר מ-30 אלף עוקבים תוך פחות משעה״, אומר קומבס. אחד הסממנים הבולטים לערב כזה הוא תמונה של כוס יין אדום שפותחת כל שידור, והפכה לרמז לכך ש"מתרחשת מסיבה".

״אנשים כבר מפרסמים תמונה של יין אדום באינסטגרם וכותבים – אם הבחורה שלך יודעת מה זה אומר, היא לא הבחורה שלך״, אומרת אלקסיס בת ה-24, אחת הרקדניות שמשתתפת בפיד. לדבריה, למרות עדויות על כך שעובדות בתעשיית המין מנוצלות עוד ויותר ולא מרוויחות כי השוק מוצף בנערות מצלמה, היא הרוויחה כבר כמעט 18 אלף דולר: ״ג׳סטין מוודא שהבנות מרוויחות סכומים נכבדים של כסף, והכסף הרבה יותר טוב מריקודי חשפנות אמיתיים. אם אני במועדון, אני שם למשך 8 שעות. באינסטגרם זה חמש דקות – חמש דקות מול 8 שעות עבודה״. רקדנית אחרת בשם סשה אמרה כי ״אילולא המסיבות של הג׳סטינים אני לא יודעת מה הייתי עושה עכשיו או איך הייתי משלמת את החשבונות שלי ומביאה אוכל הביתה״. סשה טוענת שהרוויחה יותר מ-4,000 דולר עד כה.

View this post on Instagram

LADIES BE READY #DONTGETNAKED #GETCREATIVE

A post shared by torylanez (@torylanez) on

הנשים עצמן מופיעות באירוע כשהן חבושות במסיכות סקי על מנת שפניהן לא יהיו מזוהים. סשה בת ה-32 מלוס אנג׳לס, למשל, היא מארחת במסעדת יוקרה. ״אחת מהנשים היא אמא, כולנו פוטרנו מעבודות ולכולנו יש בעיות, וזו הסיבה שאנחנו עושות את זה. כולנו מנסות לשמור על הזהות שלנו פרטית ובו בזמן להרוויח כסף ולאסוף מעריצים. יש לנו קהילה משל עצמנו ואנחנו עולות לשידור ביחד, מעין אחוות רקדניות״.

אלקסיס והרקדניות האחרות במופע החלו לפתוח חשבונות פרטיים משלהן, משום שהן מקבלות לא מעט בקשות להופעות פרטיות. ״אנשים מבקשים ממני לשלוח להם קטע סאונד שלי אומרת את השם שלהם תמורת 500 דולר״, היא אומרת, ״הם ייכנסו לעמוד שלי וישלחו לי אמוג׳י או הודעות כמו ׳מה את עושה׳, ׳מאיפה את׳. הם מאוד פעילים בתקופת ההסגר״.

להבוי הצית גל של מועדוני חשפנות שהחליטו לעבור לרשת גם כן. מועדוני חשפנות כמו Magic City באטלנטה, שנאלצו לסגור את שעריהן הממשיים, החלו גם הם להציע ״לאפ דאנסים וירטואליים״, וראפרים אחרים החלו לארח ערבי דאנס וירטואליים בסטורי של האינסטגרם שלהם. יש גם לא מעט ניסיונות הונאה: ״יש מיליוני דפים מזויפים שמנסים לרמות ולקחת כסף מהבנות״, אומרת סשה. להבוי עצמו החליט השבוע להפוך את המסיבות שלו לפרטיות ולא לפרסם אותן יותר בטוויטר- ״ההייטרים והדפים המזוייפים הרסו את זה לכולם״, צייץ בטוויטר.

View this post on Instagram

Dear @Instagram please don’t stop our bag‍♀️ @theshaderoom @bet @tmz_tv @tmznewsroom @balleralert @ajcnews @v103atlanta @migos @laflare1017 @troubleman31 @queenlatifah @qcmceo_p @jeezy @2chainz @iamkevingates @21savage @quavohuncho @lilbaby_1 @iamkolossion @rickeysmileyofficial @bigboi @moneybaggyo @raesremmurd @tyrabanks @therealmikeepps @mileycyrus @tiffany_hbic_pollard @iamcardib @monicadenise @richforever @lilnasx @keishabottoms @fungirl_jah @kevinhart4real @tyrese @tidal @breakfastclubam @outkast @tiffanyhaddish @future @beyonce @champagnepapi @nas @nickiminaj

A post shared by Magic City since 1985 (@magiccityatlanta) on

הפנים החדשות של התעשייה  הזו שצומחת בראש שנויה במחלוקת בקרב הגולשים. לא מעט גולשים, בעיקר אמריקאים - שם סובלים מאחוזי אבטלה גבוהים, מבינים את הנשים שרוצות להרוויח כסף קל ומהיר. עם זאת, ישנן בעיות רבות אחרות שיש לשים עליהן את הדעת. הראשונה היא העובדה שנשים רבות העובדות בתעשיית המין דווקא מדווחת על הצפה של השוק - נשים רבות שלא מהתעשייה פונות לשם כדי להרוויח כסף בזמן האבטלה, ולכן רבות עדיין מנוצלות התעשייה אך אפילו לא מקבלות תשלום. בנוסף, הקלות בה ניתן להגיע לסרטונים והמיתוג של התעשייה כ"מסיבות" שאותן מקדמים מפורסמים מוערכים בחלקם, רק מאפשרת מצג שווא של פני התעשייה האמתית.