כשמת'יו צ'רי צייץ ב-2 ביוני, 2012 "אני הולך להיות מועמד לאוסקר יום אחד", הוא ידע על מה הוא מדבר: שחקן הפוטבול לשעבר גרף אמש (ראשון) את הפסלון המוזהב הראשון שלו, על הסרט המונפש הקצר Hair Love. אך זה לא הציוץ המשמעותי היחיד של צ'רי: הסרט יצא לפועל בזכות טוויטר.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ב-11 במאי 2016, צ'רי – בשלב זה כבר במאי שמאחוריו שני סרטים עצמאיים, אחד מהם שצולם כולו באייפון – צייץ לקהל עוקביו בטוויטר תמונה של ילדה אפרו-אמריקנית יושבת על ברכי אביה, עם הכיתוב: "יש אמני תלת-מימד שעוקבים אחריי? יש לי רעיון לסרט קצר ששווה אוסקר, וקשור לתמונה הזאת. צרו קשר".

ב-2017, פתח צ'רי קמפיין מימון המונים בקיקסטרטר כדי לממן את הפקת הסרט, שכבר זכה לשם Hair Love. הוא תיאר את התסריט בקצרה: אב שחור מנסה לראשונה לעצב את שיערהּ של בתו הקטנה, שבמהרה מתגלה כבעל חיים משל עצמו. צ'רי הסביר כי הסרט נולד ממחסור בייצוג בסרטים מונפשים מיינסטרימיים, וכן מרצון לקדם בקרב צעירים וצעירות אפרו-אמריקניים אהבה לשיערם – נושא רגיש במיוחד בקהילה השחורה.

הקמפיין הפך להצלחה מסחררת: בעוד שהיעד המקורי היה 75 אלף דולרים, הוא גייס יותר מ-280 אלף דולרים – הגיוס המוצלח ביותר לסרט מונפש בתולדות קיקסטרטר. בין התומכים היו סלבריטאים פופולריים במיוחד בקהילה האפרו-אמריקנית, בהם המועמדת לאוסקר גאבוריי סידיביי, שחקנית הטלוויזיה יארה שאהידי והשחקנית גבריאל יוניון.

במאי עובד הסרט לספר ילדים, שהפך לרב מכר. במרץ 2019 הודיעה חברת סוני כי רכשה את הזכויות לסרט, ושידרה אותו בתחילת הסרט "Angry Birds 2" שיצא לאקרנים בקיץ 2019. בדצמבר האחרון העלתה אותו ליוטיוב. הלילה, הפך לזוכה אוסקר.