דוח חושף: טינדר, גריינדר ואוקייקיופיד סחרו בנתוני משתמשים
הניו יורק טיימס פרסם כי לפי דוח חדש, אפליקציות ההיכרויות הפופולריות אוגרות את המידע האישי של המשתמשים. את המידע הן מעבירות לחברות אחרות - שמשתמשות בו לשיפור הפרסום המותאם-אישית, ללא הסכמה מצד המשתמשים. באירופה כבר החלו לפעול נגד התופעה, בישראל - עוד לא


אפליקציות היכרויות ידועות, בהן טינדר, אוקיי קיופיד וגריינדר, שומרות וסוחרות במידע אישי של משתמשיהם, ללא ידיעתם ובניגוד לכללים ולחוקים הקיימים במדינות אירופה וארה"ב, כך חושף דוח חדש שפורסם היום (רביעי) בעיתון הניו יורק טיימס. על פי הדוח, החברות מציעות פרטים אישיים ביותר - בהם מוצא והעדפה מינית - לחברות פרסום ושיווק, כדי שאלו יוכלו לטייב את הפרסומות המוצגות לגולשים.
בדומה לאפליקציות רבות המותקנות על הטלפון הסלולרי שלנו, אתרי ההיכרויות מחזיקים בידם מידע אישי רב, הכולל מיקום, גיל, העדפה מינית, מוצא, דעה פוליטית ואפילו הידיעה אם צרכנו סמים. כל אלה, כך מתברר, מועברים לחברות מסחריות ולענקיות הטכנולוגיה כמו גוגל, טוויטר ופייסבוק.
בדוח נחשף כי איסוף זה נעשה מאחורי גבם של המשתמשים, ללא קבלת הסכמה מפורשת ובניגוד לחוקי הפרטיות באירופה. על פי הדוח הנרחב, אדם המתקין מספר ממוצע של אפליקציות על מכשירו - בין 40 ל-80 אפליקציות - מסתכן בשיתוף המידע האישי שלו עם מאות ואולי אף אלפי גורמים באינטרנט.
המידע יקר הערך והפרטי הזה שווה כמובן כסף רב למפרסמים. הפרופיל הדיגיטלי שמאפשר לאותן חברות להציג פרסומות מותאמות אישית, כדי להשפיע על הצריכה ואפילו על ההתנהגות של הגולשים, נבנה באופן סמוי ומוצע לכל המרבה במחיר.
באירופה כבר נחקקו חוקים האוסרים על איסוף מידע מסוג זה ללא הסכמת המשתמשים. גם בקליפורניה שבארה"ב נחקקו חוקים דומים. על כן, באיחוד האירופי כבר פתחו בחקירה נגד חברות הטכנולוגיה, זאת בזמן שבישראל נמצאים הרחק מאחור וטרם גיבשו חקיקה בנושא.
החברות מצידן הכחישו את הדיווחים וטענו כי הן שומרות על חוקי הפרטיות וכי פרטיות המשתמשים חשובה להם מאוד.
