חגי הקניות עוד רגע כאן והישראלים במרוץ אחר הנחות ומבצעים משתלמים בחנויות הדיגיטליות. על פי ההערכות, לקראת ה"סייבר מאנדיי" בארה"ב, ההוצאות ברכישות מקוונת צפויות לעבור את השיא של השנה שעברה שעמד על 7.8 מיליארד דולר. עם זאת, ביחד עם הרשתות והצרכנים, גם ההאקרים מתכוננים לחגוג.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

על פי נתוני חברת אבטחת המידע "צ'ק פוינט", בתקופת חגי הקניות יש עלייה של יותר מ-230% בכניסות לאתרי הפישינג - אתרים שמתחזים לאתרי קניות אך מטרתם היא רק לדלות את פרטי האשראי של הצרכנים. עוד העלתה הבדיקה כי כיום קיימים יותר מ-1,700 אתרים שמתחזים לענקית הקמעונאות אמזון. 

"הזינוק האדיר במתקפות אלו, ספציפית בתקופה הזאת, היא שאנחנו שמים את כרטיסי האשראי שלנו ברשתות ובאתרים השונים, והאקרים מחפשים לתקוף אותנו בדיוק שם ולגנוב מאיתנו את הפרטים", הסביר לוטם פינקלשטיין, ראש מחלקת מודיעין סייבר בחברה.

אלו ההמלצות לרכישה בטוחה:

  • אם קיבלתם קישור לא מוכר אל תלחצו עליו.
  • היזהרו מהצעות מפתות מידי ומהנחות גדולות שנראות לא הגיוניות.
  • בחנו את הכתובת של האתר וודאו כי מדובר באתר האמיתי - אם אתם לא בטוחים, רשמו את שם האתר בגוגל ומנוע החיפוש יכוון אתכם לאתר המקורי והבטוח.