חברות המלצות התוכן טאבולה ואאוטבריין, צפויות לדווח היום (חמישי) כי חתמו על הסכם למיזוג ביניהן, העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים. מדובר בעסקת ענק בין שתי חברות ישראליות מובילות בתחום הפרסום הדיגיטלי. לפי ההסכם, בעלי המניות של אאוטבריין יקבלו 30% ממניות החברה המאוחדת, ו-250 מיליון דולר במזומן, בהתאם לחלקם בחברה. שתי החברות רווחיות מזה חמש שנים – רווחיה של טאבולה לבדה מוערכים בכ-50 מיליון דולר.

אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה יעמוד בראש החברה הממוזגת והיא תפעל תחת המותג טאבולה. החברה המאוחדת תעסיק כ-2,250 עובדים – כשטאבולה מהווה 62% ממצבת העובדים, בישראל מועסקים כ-900 עובדים בסך הכל, במרכזי הפיתוח של אאוטבריין בנתניה ושל טאבולה ברמת גן.

שמועות על מיזוג אפשרי בין שתי החברות שבו ועלו תכופות בארבע השנים האחרונות, ובעיני רבים בתעשייה הוא היה עניין של זמן ויסייע לשתיים לשפר את התחרות שלהן בשוק הפרסום הדיגיטלי מול גוגל ופייסבוק החולשות על כ-60% משוק הפרסום בארה"ב לפי חברת eMarketer.

הדריקטוריון החדש טרם נקבע אולם החברות צפויות להודיע כי יורכב מדירקטורים משני הצדדים. אלדד מניב, נשיא וסמנכ"ל התפעול של טאבולה, ודיוויד קוסטמן, מנכ"ל משותף באאוטבריין ינהלו את האינטגרציה בין החברות. גלאי, לפי ההודעה לתקשורת, התחייב לסייע במשך 12 החודשים שאחרי סגירת העסקה.

טאבולה ואאוטבריין פיתחו אלגוריתם שמנתח את ההעדפות של קוראים שונים ומציע להם כתבות - טקסט או וידאו - שעשויות לעניין אותם. בצורה זו הן יוצרות תנועת גולשים (טראפיק) ומאריכות את זמן השהייה של הגולשים באתרי התוכן. קטגוריית הפרסום שאליה משתייכות השתיים מכונה פרסום נייטיב - כלומר, פרסום שמשולב בתוכן בצורה טבעית לתחושתו של הקורא.

סינגולדה ומניב מטאבולה, קוסטמן וגלאי מאאוטבריין (צילום: נועם גלאי, TheMarker)
מימין לשמאל: סינגולדה ומניב מטאבולה, קוסטמן וגלאי מאאוטבריין | צילום: נועם גלאי, TheMarker

צורת פרסום זו כוללת גם קידום תוכן ממותג או שיווקי שמפורסם כחלק מהתוכן המערכתי של האתרים. למשל, חברה שרוצה לקדם מוצר חדש שלה תהיה מוכנה לשלם לחברות המלצות התוכן כדי שיקדמו כתבה שמחמיאה לאותו מוצר. המודל העסקי שלהן מכונה CPS Cost Per Sale – כל קליק על כתבות אלה מייצר לחברות המלצות התוכן הכנסה מסוימת, שאותה הן חולקות עם האתר שממנו הגיע הגולש (טאבולה ואאוטבריין שומרות לעצמן כ-15%-20% מהסכום). השוק התפתח במהירות, בעיקר בשל תהליך ההיכחדות של מודל הפרסום המסורתי באינטרנט, המבוסס על מודעות תצוגה, שכבר אינן אפקטיביות והצורך של אתרי התוכן ביצירת הכנסות חדשות.

לצד מנוע ההמלצות באתר, החברות מעניקות כלים המאפשרים למפרסמים לטרגט את קהל היעד לקהלים בעלי מאפיינים דומים מבחינת העדפות תוכן לקהל הלקוחות שלהם (Lookalike Audience) – למשל עיתון הארץ מסוגל לטרגט אנשים שנוטים לקרוא כתבות ארוכות באתרי תוכן אחרים; או בנק מסוגל לטרגט אנשים הקוראים כתבות על רכישת בתים ומשכנתאות.

הנכסים הייחודיים של טאבולה הם "טאבולה ניוז-רום" המעניק לאתרי התוכן מידע ומערכת A/B Testing לכותרות (בדיקת אפשרויות שונות על שתי קבוצות משתמשים) ולמיקומים בעמוד הבית (לאאוטבריין היה מוצר דומה בשם Visual Revenue שנסגר לפני כשנתיים); מוצר בשם "טאבולה ניוז" – המאפשר להפוך אתרי תוכן לפיד אינסופי בדומה לרשתות חברתיות, פיד החדשות אף משולב כברירת מחדל במכשירי סלולר של ZTE הסינית; גם יכולות הפרסום של טאבולה בווידאו, שניתנו לה כתוצאה מרכישת הסטארט-אפ הישראלי קונברט מדיה ב-2016, נחשבות חזקות יותר.

הנכס המשמעותי של אאוטבריין הוא מערכת פרסום בשם OEN - Outbrain Extended Network שפותחה כתוצאה מרכישת החברה הסלובנית זמנטה ב-2017. OEN מאפשרת למפרסמים פרסום פרוגרמטי (רכישה אוטומטית ובזמן אמת של שטחי פרסום) בכמה אתרים במקביל ואף בכאלה שלחברה אין הסכם איתם ובכך להגדיל את מערך הפצת הפרסום שלה.

אאוטבריין מחזיקה בחוזים יוקרתיים עם גופים כמו CNN, BBC, הגארדיין והוושינגטון פוסט, ואילו ההמלצות של טאבולה משולבות בגופים כמו USA TODAY, CNBC, ערוץ הספורט של פוקס, מיקרוסופט, הפינגטון פוסט, דה אינדיפנדנט וביזנס אינסיידר.

לקריאת הכתבה ב"TheMarker" לחצו כאן

לכתבות נוספות באתר:

"הצעה שקשה לסרב לה": מייסדי דמיסטו מסבירים מדוע בחרו באקזיט של חצי מיליארד דולר

סטארט-אפ הפינטק ראפיד גייס 100 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר