הפרק הראשון בסדרה: כך השתלטו הרשתות החברתיות על חיינו – והפעם: פוליטיקה

כשנטע אלחימיסטר, דוגמנית ובעלת מותג לבגדי ים, הייתה חיילת היא ראתה בצילומים של עצמה עסק הרבה יותר רציני ממה שהדורות המבוגרים יכלו לדמיין. עם תום העשור הנוכחי, כשהיא בת 25 בלבד, אלחימיסטר מובילה בפער גדול את דירוג "פורבס ישראל" במדד המרוויחים מאינסטגרם עם הכנסות של מיליוני שקלים רק מהרשת החברתית עצמה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אני שמחה שזיהיתי את זה את ראשונה. זה גם מה שמבדיל אותי מהאחרות", מספרת הדוגמנית הצעירה. "בהתחלה שילמו לי מאות שקלים עבור פוסט, הכסף פחות עניין אותי אלא החשיפה והעוקבים". היום, אלחימיסטר גובה עשרות אלפי שקלים עבור פוסט בודד או "סטורי" – ומתפרנסת מהאינסטגרם בדיוק כמו הכוכבים הגדולים בחו"ל כדוגמת רונאלדנו או אריאנה גרנדה.

ההנחה הרווחת היא שלפני 10 שנים בכל החלטה צרכנית שלנו היינו בורים וטפשים, והיה הרבה יותר קל לעבוד עלינו. "לפני עשור היו הרבה פחות מותגים", סיפרה כוכבת הרשת אשלי בקשי וקסמן. "היינו הולכים לחנות, ומתייעצים עם דיילת היופי שבעצם מכרה לנו מה שהיא רצתה לפי האינטרס שלה והמותג עבורו עבדה".

וזה, בעצם נכון בכל קנייה - מבחירת בית מלון עם הילדים ביוון ועד רכישת אוטו, מליפסטיק, חיתולים, סרטים בקולנוע ועד מאפיות בפריז. כל העולם ברשתות החברתיות מחובר אונליין ורק מחכה שנפנה אליו - כדי לקבל קצת חוכמת המונים.