השביתה ברכבת שהייתה אמורה להיכנס לתוקף השבוע, נמנעה ברגע האחרון. בבוקר יום שלישי חתמו ההסתדרות והאוצר על הסכם, אותו הגדירו בוועד העובדים של רכבת ישראל בראשותה של גילה אדרעי כניצחון.

אבל, לא רק שאנשי הרכבת ואדרעי לא הצליחו לנצח במאבק הזה, הם גם הפסידו בגדול. צריך להיזכר איך הכל החל. אדרעי התנגדה בתוקף לרפורמה ברכבת, שכללה הפרטה, מיקור חוץ, בקרה ופיקוח הדוק יותר מצד המנהלים. בעקבות ההסכם, ישנו מיקור חוץ של 30% ברכבת, שתי חברות עם משקיעים חיצוניים שיתנו שירותים לרכבת והשגחה הדוקה של המנהלים על הנעשה בקרונות.

נחמיה שטרסלר (צילום: החדשות 2)
הפרשן הכלכלי נחמיה שטרסלר | צילום: החדשות 2

זה נכון, האוצר נדרש לתת לעובדי הרכבת מענקים ולמעשה שילם על הרפורמה, אבל בסופו של דבר היא נכנסה לתוקף. ומי מרוויח מכך? אנחנו, האזרחים, שיוכלו ליהנות מעתה מרכבת שפועלת בצורה טובה ובטוחה יותר מבעבר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק