לראשונה מזה עשרה שבועות שמחה רוטמן מתפשר, אבל הפעם באופן משמעותי יותר. במקום שליטה בארבעה מינויי העליון בקדנציה הזו, הקואליציה תשלוט באופן מלא בשניים וביתר תצטרך להתחשב בעמדתם של נציג אופוזיציה ובנציג השופטים. בערכאות הנמוכות, הקואליציה תצטרך לשכנע עוד חבר אחד בוועדה כדי להשיג רוב. עם זאת, עדיין יש כמה נקודות שבגללן מתנגדי הרפורמה לא יקבלו אותה:

  1. לראשונה מאז הוקדמה הוועדה, בבית המשפט העליון יהיו שופטים לגמרי פוליטיים. כל אזרח יוכל לומר אלה שופטי הקואליציה של נתניהו. הם לא יהיו שופטים שמרנים או אולטרא שמרנים הם יהיו שופטים מטעם ממשלת נתניהו. הם יבחרו בלי שום מעורבות של מערכת המשפט. זה תקדים בעייתי גם אם על המינוי השלישי יושפע במידת מה על ידי האופוזיציה
  2. בחירת נשיא העליון - רוטמן לא משנה את שיטת בחירת נשיא בית המשפט העליון מאחר שממילא היא נוהג ולא חוק. עם זאת, כדאי לשים לב שעצם שינוי ההרכב של הוועדה יביא לביטול שיטת הסניוריטי ולכך שנשיא העליון הבא ייבחר על ידי הקואליציה. כיום, שופטי העליון נוהגים להגיש את מועמדותו של השופט הוותיק ביותר. על פניו איש לא ימנע מהם לעשות זאת גם היום, רק שלא יהיה לה את הרוב לאשר אותו. הקואליציה ממילא תבחר שני שופטים מטעמה ואחד מהם יוכל להציג מועמדות לנשיאות. כשזה המצב, וברור את מי תעדיף הקואליציה, לא מן הנמנע שעוד שופט, כגון אלרון, יציג את מועמדותו לנשיאות ובכך יישבר הנוהג. בהתחשב בכך שרוטמן קבע שמספיק רוב של 6 מתוך 11 כדי לבחור את נשיא העליון, ולקואליציה יש ״במקרה״ בדיוק 6 חברים, ברור שבפועל הקואליציה תבחר את הנשיא הבא. מעבר לכך שלבחירת נשיא העליון יש השפעה עצומה על המוסד הזה ומידת האמון הציבורי בו, היא גם תאפשר לקואליציה לשלוט במינוי השופטים בערכאות הנמוכות שבהן יידרש רוב של 7 מתוך 11 חברי ועדה - 6 חברי קואליציה ונשיא העליון. בכך, למעשה, תצליח הקואליציה לשלוט באופן כמעט מוחלט בכל המינויים במערכת.
  3. וכאן נמצא העיקר - מהודעת ראשי הקואליציה עולה שזו רק ההתחלה. אם בכך הייתה מסתיימת הרפורמה המשפטית, סביר להניח שהמחאה, בחלקה לפחות, הייתה נחלשת. עם זאת, עוד במושב הזה יתקדמו חוק הנבצרות, חוק דרעי וחוק המתנות - חוק שמשחית מהיסוד את השירות הציבורי. במושב הבא מתוכננות עוד רצף של יוזמות חקיקה, שחלקן דרמטיות ביותר - למשל צמצום עילת הסבירות, פסקת ההתגברות ברוב של 61, התנאים לפסילת חוק יסוד והתנאים לפסילת חוק רגיל. כל הדברים כרוכים זה בזה. זה, עוד מבלי שדיברנו על החוק לפיצול תפקיד היועמ"שית, שיחליש את הסמכויות של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ויאפשר לנתניהו למנות תובע. כשמדברים על איזונים ובלמים חייבים לראות מכלול. במילים אחרות, אם הקואליציה רוצה להרגיע את הרוחות רצוי שתחשוף כבר עכשיו את התמונה המלאה ולא תתלה שום דבר בקריאה להידברות שסביר להניח שלא יצא ממנה דבר. לציבור, התומכים והמתנגדים, מגיע לדעת איך תראה התחנה הסופית בפרויקט לשינוי מעמד מערכת המשפט ושומרי הסף.