נציגי הציבור שלנו גילו לנו את מי הם מייצגים באמת: לא את הציבור - אלא את הפוליטיקה הקטנה שלהם.

המטרו הוא פרויקט התשתית הכי חשוב בעשורים הקרובים. רכבת תחתית שתיבנה מתחת לכל גוש דן, 150 קילומטרים של מסילה, 109 תחנות, עם תחזית לשני מיליון נוסעים ביום. הפרויקט הזה אמור להפחית מהפקקים והעומס בכבישים, וליצור מערכת תחבורה מודרנית כמו במדינות המפותחות.

כרגע - החוק שאמור לקדם את הפרויקט תקוע בכנסת. אם הוא לא יעבור ביממה הקרובה, לפני שהכנסת מתפזרת, אין לדעת מתי הוא יאושר. למה הוא חשוב? חוק המטרו יאפשר לקצר תהליכים ולהזיז את הפרויקט מהר יותר, לצד ודאות לו הפרויקט זקוק מאוד.

חלק מהפוליטיקאים אומרים שזה לא נורא אם תהיה דחייה של כמה חודשים כי התכנון של הפרויקט כבר החל, אבל זה לא מדויק. כל עירייה תוכל לתקוע מקלות בגלגלים ולא לאפשר לקבלנים לעבוד. חוץ מזה, עד שכבר הושגה הסכמה על החוק ותיאום בין כל גורמי המקצוע, חבל לחכות עם זה לקואליציה הבאה, שמי יודע אם ומתי תקום.

אז מי אשם? קודם כל הליכוד הוא האשם המרכזי, שלא מסכים לתמוך בחוק רק כדי שהממשלה הנוכחית לא תהנה מהקרדיט על קידום הפרויקט. מצד שני, גם ביש עתיד לא ממש מגלים דחיפות לפתור את הפלונטר.

בליכוד מציעים: תנו לנו את תאריך הבחירות שאנחנו רוצים כדי שתלמידי הישיבות לא יהיו בחופש, ואז נצביע בעד חוק המטרו. מה הקשר בין הדברים? בקואליציה, מנגד, מעדיפים בחירות ב-1 בנובמבר. אז על זה הכול עומד: פרויקט התחבורה הכי משמעותי בתולדות המדינה, זה שאמור לשחרר אותנו מהפקקים בגוש דן, עלול להתעכב בגלל ויכוח על שבוע אחד בסבב הבחירות החמישי. איזה ייאוש.

פוליטיקאים, יש עוד זמן להתעשת. פעם אחת, לשם שינוי, תחשבו קודם כל על הציבור. רמת הניתוק שאתם מפגינים כאן היא עצומה.