קוראים להם סטייג'רים והם יעשו כמעט הכל כדי לעזור לכם למכור את הדירה הישנה שלכם בדיוק במחיר שתרצו.

הרעיון הוא לבוא ולהסתכל על הבית במבט בוחן ולמצוא את היתרונות את הדברים היפים בבית, להעצים אותם ואת הפגמים ואת הדברים הבעייתיים, או לתקן או באיזה שהוא אופן לטשטש כל שייתן לנו בעצם מראה יותר נקי וחסר מהמורות.

אילנה לא הצליחה למכור את ביתה בראשון לציון והחליטה לפנות למשרד תיווך. שם הבינו שכדי לגרום ללקוחות להתאהב במקום צריך להעביר את הטיפול בבית לסטייג'רית - שתעצב את הבית ותסייע למכור אותו.

"ראיתי שמי שאמר שהדירה לא מצאה חן בעיניו הוא לא ידע להסביר על דפקטים בדירה", היא מספרת. "אחרי 3-4 אנשים הבנתי שמה שלא מצא חן בעיניהם זה איך שהדירה מסודרת או רהיט".

כללים לסידור הבית לפני מכירה

הכלל הראשון, הוא סדר מופתי: הטעויות הנפוצות ביותר זה שהבית לא מאורגן ולא מסודר, שיש המון בלגן ויש תחושה של כאוס בדירה, שהבית עמוס בחפצי נוי בתמונות ברהיטים. ואז בעצם אנחנו מקבלים תחושה של הזנחה שגם הבית לא מטופל, הדירה לא מטופלת.

גם צבע הקירות משחק תפקיד מכריע במלאכת המכירה: "גם אני בתור קונה, אם הייתי רואה את החדר הוורוד ההוא המזעזע הייתי נבהלת ויוצאת. הקנייה היא פסיכולוגית. חדר שהוא כולו ורוד כמו שזה היה בעברו הוא חדר שאנשים בדרך כלל לא מרגישים בו נוח".

אילנה קיבלה רשימת מטלות מהסטייג'רית וכדי להצליח למכור את הנכס היה עליה למלא אחר כל ההוראות: כיסוי לגוף תאורה, להדביק מראה, לפנות מארזי נייר טואלט ומגבות נייר מהרצפה.

בארצות הברית ובאירופה הטרנד הזה רץ כבר שנים רבות ובהצלחה, אבל עכשיו הוא הגיע גם לישראל: אילנה השקיע כ-4,000 שקלים בעיצוב מחדש של הדירה. "אם לפני כן במצב של הדירה יכולנו לקבל מיליון שבע מאות וחמישים, היום אנחנו יכולים בשקט לקבל מיליון שמונה מאות", היא אומרת. "בזכות ההשקעה ובזכות העיצוב החדש של הדירה".

כולנו אוהבים לאגור חפצים, אבל במקרה של מכירת דירה הכללים חייבים להשתנות: אחרי כמה שעות של עבודת כפיים, הבית מוכן למכירה. ועוד טיפ אחרון: "לא לבשל ביצים קשות, או תפוחי אדמה, או לטגן צ'יפס לפני שמגיעים לקוחות, זה דבר קטן שיכול להוריד את נושא של מכירה מהפרק".