יצרניות המזון הגדולות טוענות לא פעם שאיכות המוצרים שלהן טובה יותר מהמותג הפרטי שנמכר ברשתות השיווק השונות. אלא שבדיקה פשוטה מגלה- במקרים רבים מדובר באותו המוצר בדיוק כשהפער במחיר יכול להגיע עד למעל 100 אחוזים.

ברוב המקרים המוצר המוכר והידוע שמשווק תחת תו תקן "איכותי" מיוצר באותו מפעל בדיוק בו מיותר המותג הפרטי, הערכים התזונתיים זהים אבל המחיר, כאמור, יקר משמעותית.

שעועית של המותג הפרטי של רמי לוי עולה 5.90 שקלים לעומת המוצר המתחרה של סוגת שעלותו 9.90 שקלים. שני המוצרים מיוצרים במפעל סוגת בקריית גת. גם נקניק ממותג רמי לוי עולה 19.9 שקלים לעומת אותו הנקניק בדיוק שמשווק על ידי חברת זוגלובק אבל מחירו עומד על 25.90 שקלים.

גם המותג הפרטי של רשת שופרסל מציג פערי מחירים משמעותיים בינו לבין המותגים של החברות הגדולות. רביולי של המותג עולה 12.90 שקלים ל- 300 גרם מוצר לעומת רביולי של פסטה נונה שמיכל 400 גרם ועולה 24 שקלים. מבחינת ערכים תזונתיים על גבי האריזות – מדובר באותם ערכים תזונתיים בדיוק.

אבל לא כל מוצר שהוא זול יותר הוא בהכרח איכותי יותר. אריסה מתוקה של המותג הפרטי עולה 9.90 שקלים לעומת האריסה של תבליני יוחאי ביטון שעלותה היא שני שקלים יותר טבל היא גם יותר טעימה.

ברשתות מסבירים את פערי המחירים בכך שהמותגים הפרטיים זולים יותר מכיוון שהם חוסכים את פערי השיווק והתיווך שיש בדרך. על פניו לעיתים הפערים בין מחירי המותגים הפרטיים עומד על שקל יותר או פחות אבל אם תבחרו במותג הפרטי תוכלו לחסוך בקנייה של 1,000 שקלים לדוגמה, בין 100-250 שקלים.