בר זומר מגיעה להחלטה: "אני לא מתאמצת להיות אותנטית, אני פשוט כזאת"
כשהחליטה לפרוץ מעולם הדוגמנות ולהקים מותג איפור משלה, אנשים הרימו גבה. כיום, אי אפשר להתווכח עם ההצלחה שלה. בשיחה בפודקאסט ההחלטה, בר זומר חושפת כיצד נדלק בה הניצוץ העסקי, מה אסטרטגיית הצמיחה שלה ומה גורם לאנשים לנסוע מכל רחבי הארץ כדי לקנות את המוצרים שלה
בגיל 31, בר זומר היא סיפור הצלחה שחורג הרבה מעבר לגבולות המסך ומסלולי הדוגמנות. עם מותג מצליח משלה שבנתה מ-0 בזמן הקורונה, ועם נתוני צמיחה מדהימים, אשת העסקים נחשבת למטאור בשוק הטיפוח. בשיחה עם לילך אשר טופילסקי היא מספרת מתי נדלק בה הניצוץ העסקי, איך הגיבו בשוק להחלטה שלה לעבור מעולם הדוגמנות לעסקים ומה התוכניות שלה להמשך.
"כשאמרתי לאביב, בעלי, שאני משתתפת בפודקאסט הוא היה כל כך גאה", מעידה זומר. "הוא מבין בעולם הזה של הפודקאסטים, אז זה עוד יותר הכפיל לי את ההתרגשות. כיף לי להיות פה".
"אני פתחתי אינסטגרם אחרונה בחבורה שלי"
זומר פתחה אינסטגרם לראשונה בצבא, כשהייתה חיילת, אחרי לחץ ממושך מצד חברות שלה. "אני לא יודעת מה תפס לאנשים את העין שם. אני לא ראיתי בזה עניין, אבל התחלתי להעלות תכנים ולאהוב את זה", היא נזכרת. בהמשך הגיעה לעולם הדוגמנות, ובגיל 22 היא טסה להשתתף בהישרדות. עם החזרה, כך גדל גם מספר העוקבים בעקביות.
שוק האיפור והטיפוח עניין אותה עוד מילדות, אך את הרעיון לקחת את המושכות ולצאת לדרך משלה היא קיבלה כשהיתה פרזנטורית של חברה גדולה. "אין לי בעיה גם להגיד את שמה - חברת אפריל. הייתי איתם שלוש שנים ובמהלכן חקרתי את העולם הזה מקרוב. כל פעם הייתי נתקלת במוצרים ואומרת 'יואו, איזה מוצר מדהים אבל הייתי משנה אותו, הייתי עושה משהו אחר'".
המחשבה הזאת התחדדה לתובנה עסקית כשזומר הבחינה בנתוני המכירות של המוצרים שקידמה. "שם הבנתי את הכוח שלי. כשהעליתי מוצר ובאמת האמנתי במוצר ראיתי כמה נמכר ממנו ושמה המוח התחיל לעבוד. אמרתי 'למה שלא אעשה משהו כזה משל עצמי?'".
ואכן, בהמשך הדרך היא החליטה לקחת את הרעיון הזה ולהקים את Barbiz. היא יצאה עם המותג לדרך ממש עם פרוץ הקורונה. "השקתי אותו כשהחולה הראשון הגיע מהטיסה במילאנו. אני הייתי איתו על הטיסה אגב. השתתפתי בשבוע האופנה במילאנו ואז פורסם שהחולה הראשון בישראל הגיע על הטיסה הזאת".
על אף הכאוס שהעולם היה שרוי בו באותה העת, זומר החליטה להמשיך כרגיל. זו היתה ההחלטה המשמעותית הראשונה בקריירה העסקית שלה. "הייתי בבידוד ותפעלתי את הכל מהבית שלי, אבל החלטתי לא לדחות את ההשקה של המותג וזאת אחת ההחלטות הטובות בחיי".
איך קיבלת את ההחלטה הזאת בכל זאת לצאת לדרך?
"עם הרבה פחדים וחששות, אבל עם הרבה אמונה. אמרתי שאם זה התאריך שהחלטתי להשיק בו קודם אני אעמוד בו ואני אעשה את זה. זה מותג שהחלטתי מלתכתחילה שהוא יהיה באונליין, עיקר המסה שלו זה באונליין, אז היתה בי איזושהי אמונה שהאונליין יהיה מאוד חזק בתקופה הזאת. אגב - אף אחד לא באמת הבין מה הולך לקרות פה. גם אם חשבתי שאני יודעת לא באמת ידעתי, אבל במבחן התוצאה - הקורונה עשתה פלאים לאונליין, אז בסוף זה מאוד תרם למותג שלי".
זומר חושפת שהיא נתקלה בגיחוחים מצד אנשים בתחילת הדרך ("הרימו גבה", כדבריה). זה לא מנע ממנה לנקוט באסטרטגיה העסקית שעליה החליטה: להתחיל ממוצר אחד ולגדול בזהירות. "אמרתי להם 'תקשיבו' - אני רוצה להתחיל ממוצר אחד בשני גוונים, שזה טינט לשפתיים וללחיים. זה מוצר שקיים בעולם, אבל אני שיניתי אותו - מורחים אותו בצורת לק. אני אמרתי 'לא נוח לי, לא אוהבת את זה, אני רוצה לעשות את זה בצורת רולר'".
ההצלחה של הטינט הפתיעה גם אותה ("האמנתי שזה יצליח אבל לא ככה"). אחרי שקיבלה פידבקים טובים מהלקוחות, היא הבינה שהיא בדרך הנכונה. "הבנתי שאני במקום הנכון ובזמן הנכון, ואני מתאבדת על זה", היא נזכרת.
ואיך השוק הגיב?
"בהתחלה לא שמעתי. כשכבר היו לי כמה מוצרים התחלתי לשמוע יותר. ברביז פה כדי להישאר. לחלק זה בא טוב, לחלק זה בא פחות טוב". זומר מדגישה כי הרעיון של משפיענית שתפתח מותג איפור לא היה נפוץ, ושהמתחרים שלה היו מותגי העל בשוק.
איך שברת את התיוג הזה מ"אני עכשיו משפיענית" ל"זה מותג שלי"?
"זה משהו שטמון בי. אני בן אדם מאוד מחושב. מאוד, מילדות. נותנים לי X כסף - אני יודעת כמה מתוכו אני חוסכת וכמה אני מבזבזת. ומאוד מאוד רציתי את זה". לדברי זומר, האמונה החזקה שלה בעצמה ובמוצרים חלחלה עם הזמן גם לקהל. "אני חושבת שמה שאני עשיתי טוב בדרך שלי זה לתקשר ולדבר עם הקהל שלי כך הזמן, זאת אני לא רק מוכרת לכם מוצר, אני באמת עומדת מאחוריו, אני מאמינה בו ואני גם מביאה את עצמי לידי ביטוי".
בעסק שבו היא גם הפנים של המוצרים שלה, אמינות היא נכס מרכזי. "אני לא מתאמצת להיות אותנטית, אני פשוט כזאת, ואומרים לי את זה המון", היא מספרת. "עשיתי עכשיו פופ-אפ בביג גלילות והגיעו המון לקוחות מכל הארץ. עזבי שזה ריגש אותי עד דמעות, הן אמרו לי 'באנו בשבילך כי את משדרת אמת'. כדוגמנית בתחילת דרכי שידרתי משהו אחר. הרגשתי שזה לא מקובל שעכשיו האופי האמיתי שלי ייצא החוצה".
לדברי זומר, אחד הדברים שהכי עיצבו את האופי שלה היה הגירושים של הוריה. "הייתי בת 16. זו היתה אחת התקופות הכי קשות בחיי. שתביני - אני בת 32 ואני בוכה מזה. זה הזיה", היא אומרת. "חוויתי את זה בקושי רב, אבל זה ממש עיצב אותי וביגר אותי, ועזר לי להפוך לעצמאית ובוגרת יותר".
האופי העצמאי הזה בא לידי ביטוי גם בעסק. עד לפני שנה, זומר עשתה הכל לבד. "החלטתי להכניס מנהלת שיווק, שזאת החלטה מאוד מאוד חשובה, כי מאוד קשה לי לשחרר סמכויות", היא אומרת. אני ממש פריק קונטרול. אני עומדת ללדת ואמרתי לה 'תקשיבי, מבחינתי אם ביום הלידה אני לא אהיה זמינה, למחרת את משתפת אותי בה פספסתי".
"אני רוצה לפרוץ לעולם"
שוק האיפור הוא תחרותי מאוד, ורווי במספר עצום של מותגים. "אני חיה את זה מעמקי נשמתי", אומרת זומרת. "אני חוקרת את התחום הזה ואני גוללת ברשתות. אני רואה מוצר X ויכול להיות שהוא לא מעניין אבל אני מסתכלת עליו וחושבת איך לשנות אותו כך שזה יהיה הדבר הבא".
יש לך מחשבות על לאן את רוצה לקחת את זה ולאן תגיעי עוד?
"אני לאחרונה מקבלת הרבה פניות על לקנות את המותג, וזה משהו שאני כן רוצה שיקרה. היום אני יכולה להגיד את זה, אם הייתי שואלת אותי לפני שנתיים אז לא הייתי שם. היום אני מרגיש שאני בשלה לזה. ואני גם רוצה להגשים את המטרות שלי ואחת מהן היא לפרוץ את גבולות ישראל ולפרוץ לעולם. אני מאוד מודעת למה אני יכולה לבד ולמה אני פחות יכולה, ולדעתי זה משהו שאני אצטרך בשבילו את השותפים הנכונים ואת הדחיפה הזו. וגם לשחרר קצת, לשחרר מעצמי".

