אין ויכוח על החשיבות הקריטית של יכולת הכתיבה שלנו בתעשייה. ממיילים ועד מאמרים מקצועיים, הדרך הזמינה והנפוצה ביותר להפצת המסרים והרעיונות שלנו - היא דרך כתיבה. והמסרים והרעיונות שלנו - הם השלב המקדים לשכנוע ובניית השפעה.

אז מה הבעיה הגדולה? לכתוב ולבנות את הטקסטים שלנו בצורה מלוטשת, בהירה וברורה זה קשה, אפילו קשה מאוד. למרות הקושי, כתיבה יכולה להיות אחד מהכישורים הנהדרים והחשובים שאתם יכולים לקבל ולאמץ. אספתי שמונה דרכים שונות באמצעותן תוכלו לשפר פלאים את הכתיבה שלכם:

 

1. תתחילו בשלד

מאמר מתחיל בדרך כלל בפתיח, ממשיך לכאב (תכף נדבר עליו), מעניק פתרון, ומסיים בסיכום. התחילו את הכתיבה עם הנקודות העיקריות בשלד לפני הפירוט וההרחבה של כל חלק וחלק.

 

2. מה הכאב, מה התרופה

כמו כל סרט או ספר טוב - תמיד יש בעיה, אתגר או נבל. אבל, הטקסט שלכם יעזור לקוראים להתגבר, להתמודד ולהציל את העולם. תתחילו עם הכאב, וספקו פתרון.

 

3. כל משפט הוא בלוק עצמאי

נסו להתייחס לכל משפט כישות בפני עצמה. כזו שצריכה להיות ברורה ומלוטשת, גם כשהיא עומדת לבדה, ללא שאר המשפטים שלפניה או אחריה.

 

מורד שטרן (צילום: עידן כנפי)
מורד שטרן | צילום: עידן כנפי

4. עושר של מילים

נסו לגוון ולדייק במילים שאתם מכניסים לטקסט. דיוק וגיוון יעניקו צבעוניות ורעננות לטקסט.

 

5. לא ארוך - ברור

יותר מילים ויותר משפטים לא הופכים את הטקסט שלנו לנכון, חכם או מרשים יותר. גם שימוש במילים מפוצצות ללא סיבה טובה, גורם לעומס. בין להשקיע את הזמן בטקסט ארוך לבין טקסט ברור - לכו על קצר וברור יותר.

 

6. סיימתם לכתוב?

עכשיו שלב בעל משקל עצום - העריכה והליטוש: קראו שוב (ושוב) את הטקסט שלכם. חפשו את שגיאות הכתיב, המילים הכפולות. נסו להבין האם הטקסט באמת מובן, ולא פחות חשוב - האם הקוראים העתידיים שלכם (שישקיעו זמן לקרוא) - יקבלו ערך אמיתי.

 

7. היה נעים, נעים מאוד

זיכרו, הכתיבה שלכם היא שיחה עם מישהו: קראו שוב את הטקסט ובדקו אם השיחה הזו היא לא רק ברורה, אלא גם נעימה וזורמת.

 

8. תקראו יותר, תכתבו יותר

ככל שתקראו יותר - יכולת הכתיבה שלכם תהפוך למלוטשת יותר. ככל שתנסו לכתוב יותר - יכולת הכתיבה שלכם תהפוך למשכנעת ומשפיעה יותר. כמה פשוט ככה נכון.

 כתיבה היא כישרון שיכול להשפיע באופן עצום על היכולת שלכם להתקדם, לקדם ולהניע. אסור להשאיר כישרון כזה חשוב ליד המקרה. תרגלו, שפרו ובנו את ההשפעה שלכם.

 

מורד שטרן הוא Head of Engineering Branding ב-Wix, מחבר הספר "שובר שוויון: על כוחם של רשתות הקשרים, הקהילות והמיתוג האישי", ומקים פורום הטכנולוגיה והחדשנות בטלגרם.