היינו רוצים שיהיה לנו מותג כמו ולדימיר זלנסקי. אט אט מתגלה הנשיא האוקראיני כאלוף במיתוג. כן, גם מלחמות זקוקות למיתוג. במלחמה הקרב על התודעה הוא לא פחות חשוב מהלחימה עצמה. בניגוד למלחמות אחרות בהיסטוריה, הפעם הכול מתועד ומתפשט ברשתות כמו אש בשדה קוצים

את זה, כנראה, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא לקח בחשבון בקרב המוחות מול הנשיא הצעיר. לא סתם, על פי הדיווחים, הוא לא רוצה לפגוע בזלנסקי כדי לא להפוך אותו למיתוס. זלנסקי הוא מותג מנצח, לא משנה מה יהיה סופו. בהיסטוריה קיבע עצמו כדמות מפתח, לוחם חופש וצדק. הוא עשה זאת כי נהג כמו שמותג מנצח צריך לנהוג.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Володимир Зеленський (@zelenskiy_official)

 

בראש ובראשונה זלנסקי כמותג מתנהל בעידן הזה כמו דג במים. זה לא מפתיע כמובן לנוכח הרקע ממנו הגיע. הוא הרי הגיע מתעשיית הבידור, שלא לומר הריאליטי (רוקדים עם כוכבים). את המלחמה שלו הוא מנהל גם דרך הסמארטפון והרשתות החברתיות. מסרי הווידאו שלו הופכים ויראליים לא במקרה. הוא לא צריך יותר ממצלמת סמארטפון כדי לנצח בקרב על התודעה. בסרטונים שלו הוא משתמש בכישוריו מימיו בתעשייה, כדי לייצר לעצמו תדמית הפוכה לגמרי. פניו מפויחות, המסרים שלו מנצחים. המותג זלנסקי הוא אותנטי ומרגש.

ניהול משברים הוא המבחן למותג מנצח וזלנסקי לא שכח את הכלל המרכזי: לעולם אל תזנח את הלקוחות שלך. הוא הדף בנימוס הצעות לבריחה לארה"ב והודיע שהוא נשאר עם הלקוחות, כלומר העם שלו - ואם כבר רוצים לעזור, הוא צריך עוד נשק. התוצאות אגב מדברות בעד עצמן. שיעורי התמיכה בנשיא עלו תוך ימים מ-24 אחוז ל-91 אחוז.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Володимир Зеленський (@zelenskiy_official)

 יכול להיות שבעוד שבועות ספורים פוטין יממש את חלומו וזלנסקי כבר לא יהיה בין החיים. ולמרות זאת, כמותג התנהלותו מקנה לו חיי נצח בדפי ההיסטוריה.

צחר רותם (צילום: אלעד אקרמן)
צחר רותם | צילום: אלעד אקרמן

אומרים שפוטין הדהים את העולם עם הפלישה הצבאית הכוחנית, שחשבנו כי חלפה מן העולם. אבל האמת היא שלזלנסקי הדהים לא פחות, עם ניצחון מוחץ עד כה בקרב התודעתי החשוב לא פחות בעידן בזה ורתימת המערב לטובת אוקראינה.

אבי זיתן (צילום: בני בכר)
אבי זיתן | צילום: בני בכר

ואולי זלנסקי מלמד את כולנו, גם את המותגים, שמשבר הוא גם הזדמנות – אם רק יודעים לשחק את המשחק. כי בינינו, עד לפני כמה שבועות מי ידע מי זה זלנסקי. עכשיו כבר כולם יודעים.

ובקיצור מותגים, תהיו זלנסקי.

אבי זיתן הוא מומחה לשיווק ואסטרטגי; צחר רותם הוא יועץ לשיווק וניהול משברים בזירות הדיגיטל