עובדים הם הנכס הכי חשוב של החברה! נקודה. שמתם לב שלאחרונה הגיוס של כל עובד ובמיוחד הטאלנטים הבכירים והמבוקשים הפך למלחמה. ובמלחמה כמו במלחמה משתמשים בכל הכלים ובכל השקעה הנדרשת כדי לנצח.

חברות ההיי-טק והסטארט-אפ הגדולות והעשירות, במיוחד אלו שהצטרפו לעדר חדי הקרן ששועטים להם סביב, מוציאות לא מעט תקציבים בניסיון לגייס עובדים. ויש לכך סיבה טובה, שכן העובדים הטובים והמוכשרים הם אלו שיישאו על גבם את עתיד החברה ויובילו אותה קדימה.

וזה נכון  במיוחד בחברות הסטארט-אפ, שכן האנשים ולא הרעיון הם הסיבה העיקרית שמשקיעים מוכנים לשים עליהם את הז'יטונים. ההנחה הרווחת היא שכמעט לכל אחד יש איזשהו רעיון במגירה שהוא בטוח שזה הדבר שהעולם מחכה לו ותכף הוא עושה ממנו אקזיט. אז תארו לכם כמה זה הרבה יותר נוכח ונמצא על השולחן ולא במגירה בעולם ההיי-טק.

אבי זיתן (צילום: בני בכר)
אבי זיתן | צילום: בני בכר

וכדי להפוך רעיון לסטארט אפ צריך אנשים, צריך צוות של מוחות שיעבדו יחד. בהיי טק עובדים אנשים, ולמי שיש רעיון שמחכה לפרוץ החוצה הוא יכול לפגוש אותם שם ויחד להמשיך לעבר השקיעה (שאותה הם כנראה יראו בעיקר מהחלון במשרד תוך כדי עבודה). גם מי שיש לו רק חלום ועוד לא רעיון, יודע ששיחת מסדרון יכולה פתאום להפוך לסיעור מוחות שיוביל לרעיון משותף שיוביל לאקזיט.

כשאתה חולם ויוזם כדי להגשים את החלום, אתה רוצה להיות במקום שבו תוכל לפגוש את האנשים שיחד יוכלו לעזור לך לפרוץ, כוח משימה של תותחים. וכשאתה בוחן הצעות עבודה אתה רוצה לדעת ששם נמצאים האנשים שאתה רוצה לפגוש. מקום העבודה והאתגר המקצועי העכשווי הופכים להיות במקום השני.

וחברות ההיי טק שרודפות אחר הטאלנטים מבינות את זה היטב, ולכן בפרסום שלהם מככבים העובדים כפרזנטורים. כיום כבר לא מדברים על איכות המותג וכמה כדאי לעבוד במקום העבודה באופן ישיר. את המסר הזה מעבירים באמצעות העובדים שגאים להיות הפרזנטורים, גאים לקבל את הבמה.

לאחרונה יצאה טיקטוק בפיילוט להרחבת תחומי הפעילות שלה בכך שהיא מציעה לצעירים להגיש קורות חיים דרך הפלטפורמה, כרגע למעסיקים שפעילים בפלטפורמה וממש "מדברים" את השפה שלה, כמה דוגמאות מעניינות:
 Chipotle, Target, WWE, Alo Yoga, Shopify, Contra, Movers+Shakers כולם מותגים סופר מובילים בטיקטוק.

צעירים שרוצים להגיש מועמדות, מעלים סרטון בו הם מספרים בדרך יצירתית על הניסיון שלהם, החוזקות שלהם וכל מה שחשוב להם לשתף יחד עם התיוג  #TikTokResumes

בנוסף, טיקטוק ננסה לעזור לצעירים "להתכונן" להגשת המועמדות ומשתפת פעולה עם יועץ תעסוקתי מוביל בפלטפורמה שבסרטונים שונים שהוא מייצר הוא נותן טיפים להגשת המועמדות.

 

@wonsulting

Should you attach a ##coverletter if it’s “optional” on a job application? ##fyp ##wonsulting ##coverlettertips ##jobtips ##careeradvice ##careertiktok

♬ Male Part... by Doja Cat and StarBoi3 - rae!!

 

בישראל ראינו לאחרונה את חברת SimilarWeb שמעבירה את המסר של מקום שמשקיע בעובדים בצורה עקיפה - היא פשוט אומרת תודה ל"צוותי העובדים הכי טובים בעולם". והמסר עובר, שכן מי שמעריך את העובדים ויודע להגיד להם תודה, ודואג גם לשים את התמונות שלהם מעל גבי שילוט החוצות הכי בולט שיש, כנראה יודע גם לפנק אותם ולדאוג להם ולכן כדאי לעבוד שם.  

ברגע ששמים את העובדים במרכז הפרסום, את האנשים האמיתיים שעובדים שם ולא דוגמני שאטר סטוק ייצוגיים, מצליחים לייצר הזדהות ורגש מצד מי שרואה את הפרסום. כוחם של ההזדהות והרגש מובילים בתורם ליצירת נחשקות.

וכדי לעורר עוד את הרגש ולייצר הזדהות, חברת palo alto יצרה נרטיב שנוגע בילד הפנימי שלנו, רגשות שחבויים עמוק בפנים והיתה להם השפעה מכרעת על מי שגדלנו להיות - הרצון להצליח, להיות מפורסם, להופיע על הבמות החשובות.

וזה לא נגמר בטלוויזיה ובשילוט החוצות. מקומו של הדיגיטל, שלכאורה היה המקום הכי יעיל לגיוס עובדים לא באמת נזנח. נעשה בו שימוש חכם הרבה יותר ועכשווי - העובדים הופכים לשגרירי המותג, למשפיעני הרשת.

בתעשיה החדשה שקמה, חברות מתמחות בונות פלטפורמות לניהול נרטיב ארגוני מבוססות עובדים -  P2P communications (תקשורת אנשים לאנשים), המשלימות את הפרסום ויחסי הציבור בעולם המדיה העכשווי. העובדים העוברים לקדמת הבמה לומדים סדנאות של סיפור המותג, עמידה מול קהל וקידום המסרים ברשתות החברתיות ועושים שימוש בכלים אלו כדי לקדם את הארגון כמעסיק. הפעילות הזו של העובדים הנבחרים, שהופכים למעשה לקהילה של סטוריטלרים משפיענים, מהדהדת את המקצועיות, התרבות וה-DNA הארגוני באופן אמין ומשמעותי ברשת. הסטורטילרים מקבלים פניות מעובדים פוטנציאליים המתעניינים בארגון ובתשובותיהם מצליחים להעביר בצורה אותנטית וחיובית את התחושות שלהם לצד המסרים הארגוניים.

אז כן, קרב הטיטאנים של חברות היי-טק עולה מדרגה ויוצא החוצה אל פני השטח. מעניין לראות כיצד אותן חברות, שעד לא מזמן נתפסו כשחקניות אשר שיווק לא היה הזרוע דומיננטית אצלן, עושות בו שימוש דווקא בכל הנוגע לגיוס עובדים. ועד כה נראה שהטאלנטים ממשרדי הפרסום והשיווק המסורתיים, שגם עליהם יש מאבק, עושים עבודה טובה ויצירתית.