אחרי הסערה שנגרמה בעקבות הודעת בן אנד ג'ריס העולמית על סיום העבודה עם הזכיין המקומי בשל הסירוב להפסיק למכור גלידה ביישובים מעבר לקו הירוק, מייסדי החברה הגיבו היום (חמישי) לראשונה. "אנחנו יהודים גאים", הצהירו בנט כהן וג'רי גרינפילד, המייסדים בטור שכתבו לניו יורק טיימס. "זה חלק ממי שאנחנו ומאיך שאנחנו מגדירים את עצמנו".

"כשהחברה שלנו התחילה להתרחב לעולם, ישראל הייתה מהמדינות הראשונות שמכרנו בהן", כתבו. "היינו אז. ונשארנו היום, תומכים של מדינת ישראל. אבל אפשר לתמוך בישראל ולהתנגד לחלק מהמדיניות שלה, בדיוק כמו שהתנגדנו לחלק מהמדיניות של ארה"ב.

המייסדים הצדיקו את המהלך להפסיק את הזיכיון של החברה בישראל. "תומכים באופן מוחלט בהחלטת החברה לסיים את העסקים בשטחים הכבושים", כתבו. "שחלק גדול מהקהילה הבינלאומית, כולל האו"ם, הגדירו אותה ככיבוש בלתי חוקי".

כהן וגרינפילד ציינו שאין להם יותר את שליטה על פעילות החברה שהקימו ב-1978. "אנחנו גאים בפעולות שלה ומאמינים שהיא בצד הנכון של ההיסטוריה", הבהירו. "מנקודת המבט שלנו, הפסקת מכירות הגלידה בשטחים הכבושים היא מההחלטות החשובות שהחברה עשתה ב-43 השנים האחרונות. זה היה בעיקר אמיץ מצד החברה".

"למרות שהם ידעו ללא ספק שהתגובה להחלטה תהיה עוצמתית", כתבו. "בן אנד ג'ריס לקחו צעד כדי ליישר קו בין העסקים והפעילות של החברה לערכים הפרוגרסיביים שלה. אין בתמיכה שלנו סתירה או אנטישמיות. למעשהף אנחנו מאמינים שמעשה יכול וצריך להיתפס כמקדם את העקרונות של צדק וזכויות אדם".