אחרי שאתמול מדד נאסד"ק נפל ביותר מ-5 אחוז עם פתיחת המסחר וכמעט התאושש לחלוטין בקאמבק היסטורי, הבורסה בארה"ב חזרה הערב (שלישי) למגמה השלילית עם ירידות חדות. המשקיעים עדיין בחשש לקראת החלטת המדיניות של הבנק הפדרלי מחר להתמודדות עם האינפלציה הגוהה.

מדד S&P 500 ירד ב-2.6 אחוז עם פתיחת המסחר ונכנס לתיקון לאחר שנפל ביותר מ-10 אחוז משיא הסגירה שנקבע בתחילת החודש. כל 11 הענפים העיקריים רשמו ירידות ו-8 מהם ביותר מ-2 אחוז כל אחד. חברות הטכנולוגיה ממשיכות את פתיחת השנה הקשה עם ירידות חדות.

צבא אוקראינה, אוקראינה, רוסיה (צילום: רויטרס)
גם המתיחות באוקראינה משפיעה | צילום: רויטרס

"זה נראה שהשוק מגיב למציאות חדשה של מדיניות נוקשה יותר של הפד", אמר דן איי, מנהל השקעות ראשי בקבוצת פורט פיט לסוכנות הידיעות רויטרס. "סביר שלא תראה מישהו לוקח הימורים כבדים לפני הפגישה של הבנק הפדרלי מחר".

גם המתיחות הגוברת בין רוסיה ואוקראינה הוסיפה לחוסר הוודאות, לאחר שמחלקת ההגנה של ארה"ב הודיעה ש-8,500 כוחות אמריקנים נמצאים בכוננות.

מיקרוסופט (צילום: reuters)
לקראת פרסום הדוחות, מניית מיקרוסופט יורדת | צילום: reuters

מדד דאו ג'ונס צנח ביותר מ-2.23 אחוז עם פתיחת המסחר בארה"ב וגם הנאסד"ק איבד כ-2.8 אחוז.

_OBJ

גם תחילתה של עונת הדוחות לרבעון הרביעי של שנת 2021 השפיעה, כשכל העיניים על ענקיות הטכנולוגיה: מניית מיקרוסופט, שתפרסם את דוחותיה הערב, איבדה 2.8 אחוז מערכה. מאוחר יותר השבוע יפרסמו את הדוחות גם אפל וטסלה.