העסקים הפרטיים של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ קיבלו לפחות 7.8 מיליון דולר מ-20 ממשלות זרות במהלך כהונתו – מרבית הכסף שהועבר הגיע מסין. כך עולה היום (חמישי) ממסמכים שפורסמו על ידי אסיפת המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים האמריקני. 

במסמך שאורכו 156 עמודים סופקו ראיות כי שולמו מיליונים למלונות של טראמפ בוושינגטון ולאס וגאס, למגדל טראמפ בניו יורק ולבניינים נוספים. האסיפה הדמוקרטית הצליחה לספק ראיות למה שהרפובליקנים לא הצליחו בניסיון לקשור את בנו של הנשיא האנטר ביידן לפעילות דומה.

"על ידי כך שהעדיף את האינטרסים הפיננסיים האישיים שלו על פני האינטרס הציבורי, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הפר את ההנחיות הברורות של החוקה האמריקנית ואת הזהירות שאפיינה את הנשיאים הקודמים", נכתב.  

סין שילמה 5.5 מיליון דולר לעסקים של הנשיא האמריקני. התשלומים כללו מיליונים מהשגרירות הסינית בארה"ב, מהבנק המרכזי של סין ומחברת התעופה היינאן. אחרי סין, הסכומים הגדולים ביותר הועברו על ידי סעודיה ששילמה יותר מ-615 אלף דולר במלונות ובבניינים בבעלותו של טראמפ.

על פי הדמוקרטים, הנתונים מעלים שאלות בנוגע לניסיון של ממשלות זרות להשפיע על טראמפ דרך עסקיו הפרטיים. 

"סין דבקה בעיקרון שלא להתערב בעניינים פנימיים של מדינות ולא מגיבה בנושאים הקשורים לפוליטיקה הפנימית בארה"ב", מסר דובר שגרירות סין בארה"ב ל-cnn. "במקביל, אני רוצה לציין שהממשלה הסינית דורשת תמיד מהחברות הסיניות לפעול מעבר לים בהתאם לחוקים המקומיים. היחסים הכלכליים של סין וארה"ב מועילים לשני הצדדים".