שביתה כללית בפלאפון ובבזק בינלאומי: לאחר הפיצוץ במשא ומתן עם הנהלת חברת אלפא, אלפי עובדי ״פלאפון״ ו״בזק בינלאומי״ שובתים היום (שני) מכל פעילות. זמני ההמתנה במוקדים הטלפונים התארך, חלק ממרכזי השירות נסגרו. לטענת ועד העובדים הנהלת החברה ניסתה לפגוע בעובדים הנוקטים בעיצומים. הנהלת החברה הוציאה צו מניעה – ופנתה לבית הדין לעבודה: "מכבדים את זכויות העובדים, אבל יש לגלות איפוק ואחריות כלפי הלקוחות", נמסר.

״הקפיטליזם החזירי של דוד פורר, מבעלי השליטה בקבוצת בזק אינו יודע שובע", אמר יחיאל שמן, יו״ר ועד עובדי אלפא. "במקום להמשיך ולהשקיע בחברות מצליחות ורווחיות כפי שהבטיחו לנו בעבר, בוחרים פורר וקרן סרצ׳ליייט לפעול לפיטורי עובדים וסבבי התייעלות שלא נגמרים כדי לגרוף עוד ועוד כסף לכיסם. את האקזיט שלהם שיעשו במקום אחר ולא על חשבון הגב שלנו״. 

השביתה היא סביב המאבק של העובדים נגד הנהלת בזק, על רקע אישור המיזוג בין בזק בינלאומי וחברת yes. במסגרת המיזוג החטיבה הפרטית של בזק בינלאומי תמוזג לתוך יס. העובדים של פלאפון ובזק בינלאומי מיוצגים על ידי ההסתדרות הכללית ואילו עובדי יס מיוצגים על ידי ההסתדרות הלאומית. פלאפון היא לא צד במיזוג, אך ועד העובדים של שתי החברות לוקחים חלק במאבק נגד ההנהלה. 

מפלאפון ובזק בינלאומי נמסר כי "בשל עיצומי עובדים צפויים לחול שיבושים בשירות הלקוחות שלה ומדגישות כי הרשת הסלולרית ושירותי הגלישה עובדים כסדרם. במסגרת העיצומים ייתכנו זמני המתנה ארוכים מהרגיל. כמו כן יהיו עיכובים במועדי אספקת מוצרים. אתרי החברות פועלים כרגיל וניתן לבצע בהם באופן עצמאי מגוון פעולות אישיות בכתובת באתרי החברה. המענה בשירותים הדיגיטליים יתמקד בפייסבוק".

"החברות עושות כל שביכולתן על מנת למזער ככל הניתן את הפגיעה בלקוחות, מתנצלות בפניהם על אי הנעימות ועומדות עמם בקשר רציף בערוצי התקשורת השונים בכדי לעדכן בהתפתחויות", נמסר. "הנהלת החברות מכבדת את זכויות העובדים, נמצאת בשיח שוטף עם ועד העובדים וקוראת לו לגלות איפוק ואחריות כלפי הלקוחות".