רשת המזון המהיר בורגר קינג מתמודדת בימים אלה עם תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה בארצות הברית, בנוגע לגודל הוופר, מנת הדגל המוכרת ברחבי העולם. על פי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, במהלך השבוע שופט פדרלי דחה ניסיון של הרשת לבטל את התביעה, במסגרתה נטען כי "בורגר קינג רימתה את הלקוחות בכך שגרמה לוופר להיראות גדול יותר מכפי שהוא במציאות".

בתביעה המדוברת, טענו הלקוחות כי ברגר קינג הציגה את ההמבורגר של עם מרכיבים "שעולים על גדות הלחמניה", ובכך הם נראים גדולים יותר ב-35% מהכמות שהרשת מגישה. עוד נטען כי ההמבורגר נראה כמכיל יותר מפי שניים בשר מכפי שהוא במציאות. בעת ניסיון הרשת לדחות התביעה, קבע שופט בית המשפט המחוזי במיאמי, רוי אלטמן, כי ברגר קינג תידרש להגן על עצמה מפני הטענות וכי האופן שבו מוצג הוופר המפורסם על לוחות התפריט מטעה לקוחות סבירים. הוא הסביר כי ההטעיה המדוברת עלולה להיחשב כהפרת חוזה.  

ברגר קינג מצדה, טענה כי היא לא נדרשת לספק המבורגרים שנראים "כמו בתמונה", אולם השופט אלטמן ציין כי ההכרעה בשאלה תלויה בעמדת חבר המושבעים. "הם יחליטו מה אנשים סבירים חושבים על כך", ציין. בכך, הוא פתח את הפתח לתביעות נוספות מצד לקוחות בגין רשלנות והתעשרות שלא כדין. לצד זאת, אלטמן דחה תביעות שהוגשו על בסיס פרסומות של הרשת, מאחר שלא מצא בהן התחייבויות לגודל או משקל.

פיצוי בגובה 5 מיליון דולר 

"הטענות של התובעים שקריות", אמרו בבורגר קינג. "קציצות הבקר המתוארות בפרסום שלנו הן אותן קציצות המשמשות במיליוני מנות הוופר שאנו מגישים לאורחים ברחבי ארצות הברית". לפי רויטרס, עורך הדין של ברגר קינג לא היה זמין לתגובה, מאמצים מוקדמים יותר לתווך להסדר הסתיימו בכישלון.

ברגר קינג, השייכת לחברת רסטורנט ברנדס אינטרנשיונל, אינה רשת המזון המהיר היחידה שמתמודדת בימים אלה מעבר לים עם תביעות בנוגע לגודל המנות שלה. מקדונלד'ס וונדיס נדרשות להתגונן בפני תביעה בבית המשפט הפדרלי בברוקלין. פרקליטי התובעים נסמכו על דבריו של אלטמן כדי להצדיק את טענותיהם.

גם רשת טאקו בל נתבעה בבית המשפט בברקולין לפני כחודש בטענה שהמנות שלה מכילות רק חצי מהכמות שהיא מפרסמת.  כל אחת מהתביעות שהוגשו נגד הרשתות דורשות פיצוי בגובה של חמישה מיליון דולר לפחות בגין ההטעיה.