הוא עוד לא נפתח רשמית, אך אחרי ההופעה המדוברת של ביונסה אמש – מלון אטלנטיס דה רויאל הוא אחד המדוברים בעולם. אירוע הפתיחה בו השתתפה הזמרת, שלא הופיעה מאז 2008, עורר את תשומת ליבם של רבים ברחבי העולם הלוטשים עיניים למלון היוקרתי.

מאחורי המופע הראוותני שכלל מפגן זיקוקים מרשים בשמי איי הדקל המפורסמים של דובאי, עומד מלון יוקרתי שעבר גלגולים שונים – עד לפתיחתו המחודשת. לפי בלומברג, אורחים המבקשים ליהנות מהעושר הזה יידרשו להיפרד בממוצע מאלף דולר ללילה כדי לשהות באחד מהחדרים. אלא שהאטרקציות האמיתיות הם סוויטות היוקרה, שם המחיר מזנק במהירות למאה אלף דולרים ללילה.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Atlantis The Palm, Dubai (@atlantisthepalm)

 

המלון, המורכב ממה שנראה כקוביות לגו שלובות זה בזה, כולל 44 סוויטות עם בריכות אינפיניטי משלהן, כמו גם אחת בקומה ה-22, מופע מזרקות נושף אש, מסעדות שף מפורסמות ואקווריום המדוזות הגדול בעולם. 231 בתי המגורים היוקרתיים במיוחד בבניין כבר נמכרו.

פתיחת המלון היא למעשה סממן לרווחים העצומים של האמירות מכניסת זרים אמידים, בהם אזרחי רוסיה שמעוניינים להגן על עושר שצברו, מתעשרי קריפטו, מנהלי קרנות גידור ועוד. כדי לעודד את התנופה, בדובאי הקלו את ההגבלות החברתיות שהיו נהוגות בה. התוצאה: תנופה בדיור יוקרה ושנת שיא במחירי מגורים ומספר עסקאות.

המצב כעת מנוגד לחלוטין לזה ששרר לפני כעשור. שוק הנכסים באמירות קרס בפתאומיות לאחר תנופת בנייה ועליות מחירים. זה הותיר אנשים ומנהלי כספים רבים ללא יכולת להחזיר את כספם. האמירות המשיכה להדוף פשיטת רגל בעיקר בסיוע של 20 מיליארד דולר מהשכנה העשירה בנפט אבו דאבי.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Atlantis The Royal (@atlantistheroyal)

 

מאז, דובאי הציגה שורה של אמצעים כדי להבטיח שלא תהיה חזרה. גופים ממשלתיים החזירו את השליטה בשוק ואף גבו חובות מול מלווים - חלקם מספר פעמים. האמירות מכרה גם מניות של חברות בבעלות ממשלתית כדי לגייס כספים והיא מתכוננת לרשום עודף תקציבי ראשון מאז 2019 כאשר ההוצאות המתוכננות יגדלו פחות מההכנסות החזויות.