הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) פתחה בחקירה נגד טסלה, כך פרסמה היום (שני) סוכנות הידיעות רויטרס. החקירה נפתחה בעקבות תלונה של עובד לשעבר שטען כי החברה לא עדכנה את בעלי המניות שלה ואת הציבור באופן ראוי בנוגע לתקלה במערכת הסולארית שלה שעלולה לגרום לשרפות ברכבים.

יצרנית הרכבים, ששוויה מוערך ביותר מטריליון דולר, כבר נמצאת תחת חקירה בנוגע למספר תאונות שבהן רכבים שהופעלו בהם מערכת הנהיגה האוטונומית התנגשו בניידות בשולי הכביש. כבר דווח בעבר גם על התקלה במערכת הסולארית שעשויה לגרום להתלקחות הרכב, אך זו הפעם הראשונה שהרשויות פתחו בחקירה רשמית בנושא.

העובד שדיווח לרשויות הוא סטיבן הנקס שפוטר מטסלה באוגוסט 2020 ותובע אותה בטענה כי הפיטורים היו בתגובה לכך שהעלה טענות לגבי סוגיות בטיחות. בסוכנות הידיעות פרסמו מכתב שקיבל הנקס מהרשות לניירות ערך שבו היא מאשרת כי נפתחה חקירה בעקבות הטענות שלו. "החברה לא חשפה את האחריות שלה ואת האפשרות לגרימת נזק לרכוש, לפגיעה ולנזק של המשתמשים", כתב הנקס בתלונה שלו.  

טסלה לא מסרה תגובה וברשות לניירות ערך האמריקנית העדיפו שלא להגיב. בעקבות הדיווח מניות טסלה צנחו בכ-6.4 אחוז, והתרחקו ביותר מ-20 אחוז מהשיא שנשבר בתחילת חודש נובמבר, אבל בסופו של יום המסחר המניות חזרו כמעט לשווין המלא.